בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'צילום: חזקי ברוך

חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' (ימינה) מגיב הבוקר (רביעי) למתקפה של הליכוד נגד פרויקטור הקורונה פרופ' רוני גמזו.

''תגידו ממשלת ישראל, אתם אמיתיים?! אחרי חודשים של בלאגן וכישלון טוטאלי שלכם לייצר מדיניות קוהרנטית ואמון ציבורי הבאתם פרויקטור וסוף סוף נראה היה שהעסק מתחיל לעבוד. גבו אותו ותנו לו לעבוד'', אמר סמוטריץ'.

הוא קרא לשרי הממשלה: ''תפסיקו לתקוף אותו מכל הכיוונים, לקרוא לו להתפטר, לתקוע לו כל הזמן מקלות בגלגלים ואז לזרוק עליו את הכשלונות שלכם. מה קרה? נבהלתם מזה שנראה היה שהוא מצליח ולוקח לכם את הקרדיט?

''גם אני לא מרוצה מכמה מההחלטות של גמזו ואולי הייתי פועל אחרת, אבל זה הכי פחות חשוב. אין אחריות ללא סמכות. תנו לו את הסמכות, תיישרו קו, ואז תבחנו את האחריות וההצלחות שלו''.

סמוטריץ' הגיב גם לאמירתו של ח''כ מיקי זוהר (הליכוד), ולפיה גמזו ''חושש מהתקשורת'' ולכן לא מתבטא נגד הפגנות השמאל בבלפור. ''מי שהתנגד לאורך כל הדרך להגבלת ההפגנות בבלפור היה נתניהו. אני הייתי שם בישיבות הממשלה והוא זה שהתנגד לכך. אולי הוא זה שחושש מהתקשורת?! גם עכשיו הוא נמנע מלחתוך ולקבל החלטות, מאפשר לשרים להתכתש עם גמזו, עומד מהצד ומחפש על מי לגלגל את האחריות.

''בזמן שאתה והחברים שלך עסוקים במשחקים פוליטיים של כן או לא בחירות - גמזו עובד קשה במציאות בלתי אפשרית. אתה לא מתבייש לתקוף אותו אישית ובצורה כזו לא עניינית?! אבדה הבושה לחלוטין?!'', הוסיף ח"כ סמוטריץ'.

ח"כ זוהר: מציע לגמזו להיערך לאירוע באומן כי לא יצליח למנוע אותוערוץ כנסת

כאמור, יו"ר הקואליציה חבר הכנסת זוהר טען היום ברשת ב' כי ''גמזו לא טיפל בהפגנות בבלפור כי הוא חושש מהתקשורת, יש לנו 2,000 חולים ביום גם בלי טיסות לאומן".

לדברי ח"כ זוהר, יש ליצור מתווה שיאפשר את הטיסות של חסידי ברסלב לאוקראינה. ''עכשיו הוא צריך להבין שהטיסות לאומן יקרו וכדאי שיתחיל להיערך לזה במקום לשלוח מכתבים לאוקראינה בניגוד לעמדת ראש הממשלה".

''נכון לעכשיו קיימות 85 טיסות לאוקראינה לקראת ראש השנה, מדובר בכ-25,000 מקומות טיסה פתוחים", סיפר זוהר. ''אני פועל להסכמה בין כל הגורמים לצמצם את מספר הנוסעים ל-6,000 איש תחת השגחה ושמירה קפדנים של השלטונות האוקראיניים. בנוסף, יש לפעול לבדיקות קורונה בעלייה ובירידה מהמטוס ולבידוד בחזרה ארצה''.

אתמול אמר פרויקטור הקורונה הלאומי פרופ' רוני גמזו כי ''לא סביר להוציא 80 טיסות לאומן עם הגידול במספרים. אני לא אשנה את דעתי''.

"אי אפשר לעצור טיסות קונקשן לאומן אבל אפשר לעצור 83 טיסות שכר. צריך לעשות כל דבר לעצור את זה. לא נוכל לשמור אחר כך על בידוד של 20 אלף איש שחוזרים משם. אין מתווה לזה".

במענה לשאלה האם הוא ישקול להתפטר באם עמדתו על אומן לא תתקבל השיב גמזו: "אני לא חושב לזוז מתפקידי, אבל אם לא יתנו לי את כל הכלים להפחית את התחלואה - אין לי מה לעשות בתפקיד".