הרב משה אסמן
הרב משה אסמןצילום: יח"צ

על רקע מחאתו האקטיבית של ראש עיריית אומן נגד נסיעת חסידי ברסלב לאומן, האשים הבוקר (ד') הרב משה אסמן, הרב הראשי של אוקראינה, את ראש עיריית אומן וטען כי הוא פועל פי מניעים אישיים.

לדבריו, הוא מנצל את פרשיית ראש השנה לקידום פוליטי לקראת הבחירות לרשויות המקומיות.

"ראש עיריית אומן הפגין מול ארמון הנשיאות במשך יומיים", סיפר בראיון שהעניק הבוקר לרשת ב'. לדבריו, "הוא מנצל את הסיפור לקידומו הפוליטי בבחירות שייערכו בקרוב לרשויות המקומיות".

הרב אסמן סיפר כי למרות האווירה באוקראינה נגד מתן אפשרות לקיום התפילה ההמונית "עדיין על הפרק מתן היתר לאלפים בודדים או לחילופין איסור כללי על כניסת זרים למדינה".

אתמול נועד נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי עם כלל רבני אוקראינה למפגש מיוחד לקראת ראש השנה. במפגש בלשכת השתתפו הרב משה אסמן, הרב יעקב דב בלייך, הרב דב אקסלרוד, הרב שלום גוטליב, הרב אברהם וואלף, הרב משה מוסקוביץ, הרב יונתן מרקוביץ, הרב מאיר סטמבלר והרב רפאל רוטמן.

עשרות רבנים נוספים השתתפו דרך תוכנת זום מכל רחבי אוקראינה. "הפגישה הייתה חמה ולבבית", סיפרו משתתפים בפגישה.

הנשיא פתח את דבריו בברכה לכל יהודי אוקראינה לקראת השנה החדשה, בהמשך הרחיב על ההתמודדות הקשה במגפת הקורונה ועל העליה המתמדת בתחלואה.

הנשיא ביקש מהרבנים להעביר דרכם מסר לעולם: "בכל שנה אנו מקבלים בכבוד ובברכה את עשרות אלפי החסידים שעולים לציונו של רבי נחמן מברסלב באומן, אך השנה עקב מצב התחלואה לא נוכל לאפשר לכזאת כמות של חסידים להגיע לאומן".