מיצג בית הקברות
מיצג בית הקברותצילום: שי יחזקאל

ה'מרכזים לצדק חברתי' הקימו הבוקר (ד') מיצג מחאה בכיכר רבין בתל אביב בדמות עשרות מצבות הנושאות את שמם של בתי עסק שנסגרו לאחרונה ומספר העובדים שכל עסק פרנס.

המיצג ממחיש את המציאות הכלכלית הקשה בו מצויים תקופה ארוכה עשרות אלפי ישראלים, הנאלצים, לאור המשבר הבריאותי והמענה הרשלני של הממשלה, לסגור את בתי העסק שהקימו בעמל רב ולשלוח את עובדיהם הביתה.

"נבחרי הציבור מנותקים לחלוטין. בזמן שעשרות אלפי ישראלים משוועים לסיוע ופתרונות אמיתיים למצב הכלכלי, הם עסוקים בהישרדות פוליטית ומריבות קטנוניות יומם וליל", אומר זהר (איזי) כרמון - מנהל 'המרכזים לצדק חברתי'.

"בעלי עסקים משלמים על ההתנהלות הרשלנית והזלזול של הממשלה באיבוד פרנסתם. המייצג נועד להמחיש את המציאות העוגמה שכולנו מרגישים ברחוב – עוד ועוד עסקים נסגרים, עוד ועוד מפעלי חיים נקברים, עוד ועוד אנשים לא רואים אופק ועתיד בישראל. נמאס לשמוע הצהרות ותוכניות חלולות. לא חייבים להמציא את הגלגל, מדינות אחרות הצליחו להעניק רשת ביטחון ולהביא פתרונות למצוקת העסקים''.

כרמון הוסיף: ''בפועל כל שנדרש הוא לאשר תקציב, להכניס את היד לכיס ולמנוע מעשרות אלפי ישראלים נוספים להידחק לאבטלה. כל עוד ימשיכו לשחק ברולטה על החיים שלנו, בית הקברות הזה ילך ויתרחב".