נתניהו בהתייעצות ביטחונית
נתניהו בהתייעצות ביטחוניתצילום: חיים צח, לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב לתקרית שאירעה אמש (שלישי) בגבול הצפון: מחבלים של חיזבאללה ירו לעבר כוחות צה''ל. חיל האוויר תקף בתגובה יעדי טרור של חיזבאללה.

"ישראל רואה בחומרה רבה את הירי לעבר כוחותינו על-ידי חיזבאללה", אמר נתניהו והבהיר ''לא נסבול שום תוקפנות נגד אזרחינו ונגיב בעוצמה על כל התקפה נגדנו. אני מציע לחיזבאללה לא לנסות את כוח המחץ של ישראל. חיזבאללה שוב מסכן את מדינת לבנון בגלל תוקפנותו".

שר הביטחון בני גנץ שביקר הבוקר בבסיס צה''ל בתל השומר, אמר התייחס לאירוע בצפון והעביר מסר מאיים לחיזבאללה: ''אתמול בשעה 22:40 התבצע במרחב מנרה, ירי לעבר כוחותינו משטח לבנון, ירי שהסתיים ללא נפגעים. צה"ל הגיב במסוקי קרב וכלי טיס שתקפו יעדי טרור של חיזבאללה.

''לא ניתן לנסראללה לפגוע לא בחיילינו ולא במדינתנו. נגיב באופן קשה לכל אירוע שיקרה בגבול", הוסיף גנץ.

כאמור, מסוקי קרב וכלי טיס של צה"ל תקפו במהלך הלילה יעדי טרור של חיזבאללה בעקבות ירי משטח לבנון על כוח צה"ל בגבול הצפון. במסגרת התקיפה הותקפו עמדות תצפית של ארגון הטרור הנמצאות במרחב הגבול.

״צה"ל רואה בממשלת לבנון אחראית לנעשה משטחה. צה״ל רואה את האירוע בחומרה רבה. כל ניסיון הפרת ריבונותה של מדינת ישראל הנו אירוע חמור. צה"ל ימשיך לשמור על רמת מוכנות גבוהה לשמירה על ריבונות ישראל וביטחון התושבים ככל שיידרש", נמסר בהודעת דובר צה"ל.

אמש, סמוך לשעה 22:40 במהלך פעילות מבצעית של כוחות צה"ל במרחב מנרה, התבצע ירי משטח לבנון לעבר כוח צה"ל. אין נפגעים לכוחותינו. הכוחות ביצעו ירי של עשרות פגזי תאורה ועשן למרחב.

בעקבות האירוע הביטחוני נדרו התושבים בישובים יפתח, מנרה, מרגליות, משגב עם ומלכיה לשהות בבתים. לפנות בוקר הוסרו המגבלות.

ראש הממשלה בנימין נתניהו שהה אמש עם בני משפחתו בחופשה בבית מלון בעיר צפת. לשכתו הודיעה כי הוא קיים שיחות ביטחוניות בעקבות האירוע ומקבל עדכונים שוטפים לגביו. גם שר הביטחון בני גנץ קיים התייעצויות עם הרמטכ"ל, אביב כוכבי, בעקבות התקרית.

לפני כחודש אירע ניסיון חדירה לשטח ישראל באזור הר דב ברכס החרמון. כוח צה"ל זיהה את החדירה ופתח באש. האירוע הסתיים ללא נפגעים, החודרים נמלטו לשטח לבנון. ישראל הגישה תלונה רשמית בעקבות האירוע למועצת הביטחון של האו"ם.