ישראל אייכלר
ישראל אייכלרצילום: חזקי ברוך

ח"כ ישראל אייכלר דרש היום במליאת הכנסת להכיר בהשכלה תורנית לצורך היקלטות לעבודה במגזר הציבורי.

"אנחנו נמצאים בעיצומו של משבר בריאותי, את זה כל אחד יודע. אבל אנחנו נמצאים גם בעיצומו של משבר כלכלי, ואת זה עובדי המגזר הציבורי לא מרגישים", אמר בנאומו במליאה.

לדבריו, ישנם מיליון בעלי משרות במגזר הציבורי שמדי ראשון לחודש נכנסת להם משכורת. "הם לא מרגישים שום שינוי כלכלי. לעומתם, יש מיליוני אזרחים אחרים שלא קיבלו בינתיים משרה ממשלתית. קודם כל בגלל שאין להם פרוטקציה, שנית משום שהמדינה לא מכירה בלימוד ובהשכלה התורנית שלהם.

"אנשים אלו צריכים לחפש תעסוקה רק במגזר הפרטי. אלו אנשים שמחזיקים במיסים שהם משלמים, את השכר של מיליון העובדים במגזר הציבורי. יש פה אי צדק בסיסי בכל ימות השנה, ובפרט בזמן הקורונה. בימי קורונה גם למעסיק אין אפשרות כלכלית להחזיק את העסק, וגם המועסק מנוצל או מפוטר. גם אם המדינה השכילה לתת קצבה לאלו שקיבלו חל"ת, היא לא השכילה כאשר החליטה לתת אותו עד הראשון ביוני בשנה הבאה, באופן שכזה שלא כדאי לרוב בעלי השכר הנמוך לחזור לעבודה".

אייכלר טען כי כאשר מטפלים בבעיות הקורונה, יש לטפל דבר ראשון באפליה שאיננה מכירה בהשכלה תורנית על מנת להתקבל למגזר הציבורי.

"זה הדבר הראשון שצריך לתקן. שכל אזרח יוכל לגשת לכל משרה, ובלבד שיש לו את ההכשרה הנדרשת לאותו תפקיד שהוא צריך לבצע. אנו זועקים על כך כבר שנים רבות ואיש אינו שומע. כאשר ישנן הפגנות של קבוצה קטנה ורועשת של בעלי מקצועות תרבות שקולם נשמע בתקשורת, מיד נכנעים.

"אבל האזרחים שלא מוכרים במגזר הציבורי, אותו רוב דומם, קולו לא נשמע. אין להם פרוטקציה, וזה הדבר הכי בעייתי פה. כל המינויים במגזר הציבורי, משופט בית המשפט העליון ועד אחרון הפקידים בעירייה, כולם ממונים בשיטת חבר מביא חבר. את זה חייבים לתקן בראש ובראשונה, ורק אז יהיה אפשר לתקן את כל העוולות בחברה".