שחקני מכבי חוגגים את היתרון הערב
שחקני מכבי חוגגים את היתרון הערבצילום: באדיבות האתר הרשמי של מכבי ת"א

מכבי ת"א ממשיכה במסע אל עבר שלב הבתים של ליגת האלופות. שבוע עבר מאז החלה האלופה הישראלית ומי שכבר זכתה העונה בשני תארים, גביע אלוף האלופים וגביע הטוטו, את מסעה האירופי בדרך להופעה נוספת בשלב הבתים של ליגת האלופות, מפעל הכדורגל היוקרתי ביותר באירופה.

אחרי שפתחה בצורה מצויינת את המסע האירופי עם ניצחון ביתי בתוצאה 0:2, במה שהיה חלק מרצף של 4 ניצחונות באותה התוצאה, הערב (רביעי) מכבי הוסיפה שער על התוצאה ההיא כשהביסה את סודובה הליטאית באצטדיונה הביתי שבליטא בתוצאה 3:0.

למעשה מדובר בנקמה מתוקה במיוחד עבור הצהובים, כששנה בדיוק עברה מאז הדיחו אותם הליטאים באופן מפתיע במיוחד, במסגרת סיבוב המוקדמות השלישי של הליגה האירופית.

סגלי שתי הקבוצות נותרו כמעט זהים לאלה מהשנה שעברה, אך יחסי הכוחות ביניהן היו ניכרים היטב כשמכבי שלטה במשחק ובכל פעם שהגבירה מעט את הקצב הגיעה למצבי הבקעה.

מי שבלט בעיקר במכבי היה שחקן הרכש הבולט שלה, דן ביטון. הקשר הישראלי ניהל את המשחק בצורה מדהימה ואף בישל את השער שפרץ את הסכר בדקה ה-30 לאבי ריקן. בדקה ה-72 כבש ניק בלקמן את שערו השלישי במסגרת האירופית העונה ובדקה ה-92 הרשית אופיר דוידזאדה בקלות את השלישי של קבוצתו.

סודובה הייתה חלשה להחריד ואחרי המשחק הערב ההדחה על ידה בעונה שעברה רק עוד יותר מעלה את השאלה - איך זה קרה. בין כך ובין כך, גאורגיוס דוניס, מאמנה היווני החדש של מכבי סופר מאזן מושלם באירופה ועל הקווים עם ניצחון שני ברציפות באירופה ושלישי על הקווים כמאמן מכבי.

האם זה ייגמר עם העפלה נוספת לשלב הבתים של ליגת האלופות? כעת הכל תלוי בזהות היריבה שתחכה למכבי בשלב הבא, סיבוב המוקדמות השלישי, כשזו יכולה לפגוש יריבות כמו סלטיק, דינמו זאגרב, לודוגורץ, יאנג בויז והכוכב האדום בלגרד.

זהות היריבה הבאה תקבע בהגרלת השלב הבא שתיערך ביום שני בצהריים, כאשר המשחק הבא יתקיים ב-15 או ב-16 בספטמבר. בינתיים, מכבי מגיעה מוכנה מאוד לפתיחת עונת 2020/21 בליגת העל בכדורגל שתיפתח בעוד שלושה ימים בלבד.