יו"ר תל"ם, חבר הכנסת משה (בוגי) יעלון שוחח היום (חמישי) עם ניסים משעל וגיא פלג והתייחס למתיחות הביטחונית בצפון ובדרום, לחוסר האמון בממשלה וקרא לפיקוד המשטרה לא לנהוג באלימות כלפי המפגינים בהפגנות נגד ראש הממשלה.

על המתיחות מול חזבאללה אמר: "טוב שצה"ל ערוך לאפשרות שזה לא נגמר. נסראללה מבין אם הוא ינסה לעשות את מה שעשה ב-2006, התוצאה תהיה מאוד חריפה מבחינתו. זה משחק מאוד עדין, עד עכשיו צה"ל פועל היטב".

יעלון מתח ביקורת גם על המדיניות הישראלית מול חמאס ברצועת עזה, "ממרץ 2018 הם התחילו להפר את ריבונותנו, ואני טענתי בזמן אמת שמדינת ישראל צריכה להגיב ביד קשה כשמפירים את ריבונותנו, ולא להיות סובלנית לנשק כזה. ולצערי מאז ועד היום הם התרגלו שהפתרון הוא שמשלמים להם פרוטקשן".

יעלון דחה את הטענה כי בהמלצה שלו למפקדי משטרת ישראל לקרוא את הספר "ממלאי הפקודות" הוא בעצם השווה בין השוטרים לנאצים, "הספר עוסק בפקודה בלתי חוקית בעליל שדגל שחור מתנוסס מעליה. זה אומר שיש פקודות שאתה כמפקד לא מבצע. זה העניין. וחשוב שמפקדי מחוז ירושלים יתעשתו. הם לא יכולים לקבל את הרוח הרעה".

ניסים משעל שאל האם הוא קורא להם לסרב פקודה ולהפר את ההנחיות, השיב יעלון, "ניסים אל תעביר את זה לסיסמאות שטוחות. יש מצבים שאתה כמפקד, ואני יכול להעיד כלובש מדים 37 שנים, גם אני אמרתי לפעמים לדרג המדיני 'לא'. יש לדרג המדיני שיקולים פוליטיים. איך הגענו למצב שבו מפקד מחלקה יורה והורג עשרות ערבים בכפר קאסם? אני כן קורא למפקדי משטרת ירושלים להתעשת".

משעל המשיך בניסיון לברר את עמדתו של יעלון ואמר, "עדיין פקודה היא פקודה" יעלון השיב "ממש לא. יש מצבים שהמפכ"ל צריך לעצור אותם. יש מצבים שמפקד המחוז צריך לעצור אותם ויש מצבים שהחייל מקבל פקודה בלתי חוקית בעליל והוא צריך לקחת אחריות ויכול להיות שהוא ישלם על זה מחיר. מה שקרה בהפגנות בבלפור זה ניסיון לשבור את המחאה בכוח, ואני עומד מאחורי זה".

יעלון האשים כי את המשטרה בניסיון לשבור את המחאה בכל דרך בגלל הוראות שמגיעות לטענתו מ'בלפור'.

על ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר: "יותר ויותר מבינים שהוא עסוק בעצמו ולא בהם. איך אפשר להאמין לו? מה שעומד על הכף זה עתיד המדינה".