בלקמן מול סודובה. בדרך לשלב הבתים?
בלקמן מול סודובה. בדרך לשלב הבתים?צילום: באדיבות האתר הרשמי של מכבי ת"א

מכבי ת"א תהיה מדורגת בשלב הבא באירופה. אחרי שהביסה אמש את יריבתה הליטאית, סודובה, בתוצאה 3:0 בחוץ, והעפילה לשלב הבא, סיבוב המוקדמות השלישי של ליגת האלופות, התבשרה האלופה הישראלית מכבי ת"א כי תהיה מדורגת בהגרלה של השלב הבא.

מכבי הייתה צריכה נס בכדי להיות מדורגת בשלב הבא, מה שיקנה לה יריבות נוחות יותר, כשהצטרכה שלא פחות מ-3 קבוצות חזקות ובכירות יופתעו ויודחו ממוקדמות ליגת האלופות.

אמש, שעות ספורות לאחר ניצחונה הגדול בליטא, הנס קרה כאשר לודוגורץ אלופת בולגריה הודחה על ידי מידטיילנד הדנית בתוצאה 1:0, סלטיק הסקוטית האימתנית עפה כשהפסידה לפרנצווארוש ההונגרית בתוצאה 2:1 ו-לגיה ורשה הפולנית הודחה על ידי אומוניה ניקוסיה הקפריסאית עם 2:0.

משמעות הדבר כאמור היא כי מכבי תהיה מדורגת בהגרלת הסיבוב השלישי של מוקדמות ליגת האלופות ועשויה לקבל יריבות נוחות יותר ממה שהייתה יכולה לקבל לולא הייתה מדורגת, וכך למעשה גוברים סיכוייה להעפיל לשלב הבתים של ליגת האלופות כמו גם במקרה של הדחה בפלייאוף לשלב הבתים של הליגה האירופית, בדרך אולי לעונה אירופית נפלאה.

בהגרלה שתתקיים ביום שני הקרוב תוכל מכבי להגריל את המפתיעות של הסיבוב - מידטיילנד (דנמרק), פרנצווארוש (הונגריה), אומוניה ניקוסיה (קפריסין), דינמו ברסט (בלארוס) ומולדה (נורבגיה).

הגרלת שלב הפלייאוף תערך יום למחרת, ביום שלישי, ובכל מקרה מכבי לא תהיה מדורגת שם כשבין הקבוצות האפשריות לפגוש רגע לפני שלב הבתים של ליגת האלופות, תהיינה: רד בול זלצבורג (אוסטריה), אולימפיאקוס (יוון), סלביה פראג (צ’כיה) והמנצחת במשחק בין דינמו זאגרב ליריבה שתקבל בסיבוב השלישי.

האם מכבי בדרך להופעה שלישית בהיסטוריה בשלב הבתים של מפעל הכדורגל היוקרתי ביותר באירופה, מפעל ליגת האלופות? תשובות בקרוב.