עודף משקל. אילוסטרציה
עודף משקל. אילוסטרציהצילום: istock

מחקר חדש שבוצע בשיתוף פעולה בין אוניברסיטת צפון קרוליינה, מועצת הבריאות הסעודית והבנק העולמי, מעלה כי השמנת יתר מעלה בצורה משמעותית את הסיכון למוות כתוצאה מנגיף הקורונה.

הממצאים, אותם תיאר החוקר הראשי כ"מדאיגים", מראים כי הסיכונים הנשקפים לחולי קורונה הסובלים מהשמנת יתר גדולים ממה שחשבו בעבר, והסיכון למוות גודל ב-48 אחוזים לעומת אנשים שאינם סובלים ממשקל עודף.

שתיים מהמדינות בהן נרשם מספר הקורבנות הגבוה ביותר מקורונה, ארה"ב ובריטניה, גן הם שתי מדינות בהן ישנו אחוז גבוה של סובלים ממשקל עודף. מנתוני ממשלת ארה"ב עולה כי מעל 40 אחוזים מהאמריקאים סובלים מהשמנת יתר, כאשר באנגליה 27 אחוזים מהאוכלוסיה סובלים ממשקל עודף.

על פי המחקר החדש של אוניברסיטת צפון קרוליינה השמנת יתר מוגדרת מעל 30 במדד BMI והממצאים מראים כי אלו הסובלים מהשמנת יתר נמצאים בסיכון גדול יותר מהנגיף בכל דרך.

הסיכון שלהם להגיע לבית החולים כתוצאה מהידבקות בקורונה גבוה ב-113 אחוזים, הצורף בטיפול נמרץ גדל ב 74 אחוזים, והסיכון למוות מהנגיף גדל ב-48 אחוזים.

המחקר הובל על ידי פרופסור בארי פופקין, ממחלקת התזונה בבית הספר העולמי לבריאות הציבור באוניברסיטת צפון קרוליינה, שאמר כי הוא המום מהממצאים. "זה הלם אמיתי עבורי. מדובר בעלייה בסיכון למוות של 50 אחוזים. זה מספר מפחיד וגבוה. כל זה למעשה הרבה יותר גבוה ממה שציפיתי והממצאים זעזעו אותי".

המחקר החדש פורסם בכתב העת Obesity Reviews.