דורון הרמן, שליח חדשות 13 לדובאי, התעלף בשידורחדשות 13

כתב חדשות 13 דורון הרמן עזב רק לפני ימים ספורים את דובאי, אליה נסע במסגרת סיקור עיתונאי ובעקבות המגעים להסכם שלום בין ישראל לבין איחוד האמירויות.

הרמן סיפר על חוויותיו מהביקור, ושיתף גם מה קרה לו ברגע בו נפל לעיני המצלמה וצופי חדשות 13 בשידור חי.

הרמן נזכר ברגעי הנפילה אל מול המצלמות, והסביר כי "היה שם שילוב של הרבה מאוד גורמים שהפילו אותי מהרגליים. אחד מהם זה החום, היה שם 55 מעלות שזה חום שאנחנו לא מכירים אותו בכלל. אתה יוצא לשניה ואתה מיד מים, זה נורא קשה. נניח שאתה יכול לנשום איזה 5 דקות, אבל בשידור חי מי שמכין את התשתית לשידור זה חבר'ה מקומיים, ואתה צריך להמתין ולהמתין.

''אחרי 30 שעות של קונקשנים, בלי אוכל, כשאתה עובד כמו מטורף - זה רגע שאתה מאבד שליטה. הייתי בהכרה, שמתי את הידיים על בחור הודי שהיה שם, וחזרתי לשדר", והוסיף: "לא קרה לי מעולם".

לדעתו, הוא לא התעלף, "למרות שכל מי שאני מספר לו את זה אומר שזה לא הגיוני נוירולוגית. הרגשתי שפשוט נרדמתי, כמו שאתה נרדם מול הטלוויזיה. יכול להיות שזה שילוב של הכול ביחד, אני לא יודע". הוא ציין כי במדינה "אין שיחות עם ישראל, אתה צריך לקנות כרטיס מקומי, ואין שם שיחות ווצאפ. המדינה לא מאפשרת לאנשים לדבר בווצאפ כי אי אפשר להאזין כנראה, אבל אין שיחות רגילות עם ישראל. המון קשיים טכניים".

גלעד שלמור שיתף כי בעת שביקר באבו־דאבי, "ישבתי במעצר כי חשדו בי בריגול. כשלקחו אותי לבית המעצר, זה היה מאוד מפואר ויוקרתי עם זהב וכסף והכול מאוד עשיר. בסוף, זרקו אותי החוצה וניסיתי לתפוס מונית. אני מנסה להוציא שיחות, ואתה רוצה להתקשר למשפחה להגיד שהכול בסדר כי נעלמת לכל כך הרבה זמן מבלי שיודעים איפה אתה, וכלום. זה היה מתסכל כמעט כמו בחקירה".

הרמן אמר בבדיחות הדעת: "אני חושב שאתה מרגל". אך שלמור הודה כי זו "לא הייתה חוויה פשוטה שם, פגשתי את האמירתים בצד הפחות יפה שלהם אני מוכרח להודות. נעים לא היה, אבל גם לא מאוד נורא".

הרמן שיתף כי לתחושתו, "הם אנשים באמת נפלאים, כל מי שפגשתי, כאלה שיש להם עניין וכאלה שאין להם עניין. להיות בקניון של דובאי, אחד הגדולים בעולם, אולי הגדול ביותר בעולם כולו, אתה רואה מצד אחד את הגברים עם הלבוש המסורתי והנשים שמכוסות מכף רגל עד ראש, יושבים שותים קפה; כשלידם תיירות בלבוש מינימלי, נשים הולכות איך שהן רוצות, ותיירים שרוכשים את מיטב המותגים העולמיים.

''אני ראיתי שם את המותגים הכי גדולים בעולם, הכי מפוארים. זה מאוד מעניין להיות שם, להרגיש את זה. אבל הבעיה המרכזית של המדינה היא שהיא יקרה מאוד, וחמה מאוד".