עזה
עזהצילום: ISTOCK

גורם הנימנה על אחד מארגוני המאבק הפלסטיניים ברצועת עזה מסר (חמישי), כי כשלו מאמצי המתווכים להגיע לרגיעה בגלל "העקשנות של הכיבוש הישראלי".

בשיחה עם ערוץ אל-מיאדין של חיזבאללה אמר אותו גורם, כי ישראל כשלה בניסיונה לקיים את הנוסחה של "רגיעה תמורת רגיעה" במקום הנוסחה "רגיעה תמורת פריצת המצור".

לדבריו, במהלך השעות הקרובות קבוצות של צעירים הנמצאים בשטח מתעתדות לשלוח מסרים ל"כיבוש הישראלי", ועליו ללמוד אותם היטב לפני שהמצב יתדרדר.

הוא הוסיף: "בידי קבוצות הצעירים בשטח כל האפשרויות להסלים את אמצעי המאבק העממי בפני הכיבוש... אם הכיבוש יפנה להסלמה, אזי הודעת חדר המבצעים המשותף ברורה ועליו להבין אותה היטב".

"ארגוני המאבק לא יאפשרו לכיבוש לעשות שימוש באמצעי המאבק העממי כדוגמת בלוני התעברה כאמתלה עבורו לתקוף את עמדותיהם והם יגיבו על כל תקיפה", אמר.

עוד אמר הגורם הפלסטיני, כי ביקור השגריר הקטרי מוחמד אל-עימאדי בעזה לא השיג כל תוצאות, כיוון שלדבריו ישראל דחתה את דרישות ארגוני המאבק הפלסטיניים להסיר את המצור מעל רצועת עזה.

הוא הבהיר, כי עימאדי נשא עימו מסר פלסטיני תקיף לישראל לפיה היא תישא בהשלכות המשך המצור והסחבת ביישום הדרישות של ארגוני המאבק, וכי "התעקשותה" יוביל את האזור לעימות צבאי כבר בעתיד הקרוב.