יאיר אסיסקוביץ עם ראובן ריבלין
יאיר אסיסקוביץ עם ראובן ריבליןצילום: מארק ניימן, לע''מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו ספד הערב (חמישי) ליו''ר ברית חיילי האצ''ל, יאיר אסיסקוביץ, שהלך לעולמו בגיל 88.

"לאורך השנים פגשנו את יאיר באזכרות הממלכתיות לחיילי האצ''ל ולמפקדיו. הלהט הייחודי שבער בו, כמי שתרם במו ידיו להשגת עצמאות ישראל, לא דעך עד אחרית ימיו. הוא התגאה בכך שגם צאצאיו חדורים אהבה עזה לעם ולארץ, ואוחזים בידיהם את הלפיד הציוני", סיפר נתניהו.

''יאיר, בן המושבה פתח תקווה, היה נצר למשפחת חלוצים – ממייסדי היישוב העברי בארץ-ישראל. הוא התגייס בנעוריו לאצ''ל והשתתף בפעולות רבות של המחתרת, תוך סיכון עצמי וגילוי אומץ-לב.
אחרי הקמת המדינה שרת יאיר בצה''ל, ובין היתר היה אחראי על הטיפול בחללים ובפצועים''.

ראש הממשלה סיפר, ''בצד תרומתו לפיתוח החקלאות הישראלית ולקידום חברת המרכולים 'שופרסל', הוא התמסר בכל כוחו ומרצו לשימור מורשת המחתרות. הרצאותיו המרתקות לתלמידים, לחיילים, לצוערים ולאזרחים מן השורה קרבו את הדור הצעיר לפועלם של סוללי דרכנו לעצמאות.

''אנו מוסרים את מלוא תנחומינו למשפחת אסיסקוביץ היקרה. נפעל להמשיך את מפעל המורשת שיאיר טיפח כדי שלוחמי האצ"ל יקבלו את הכבוד הראוי בתולדות ישראל המתחדשת. יהי זכרו ברוך", הוסיף נתניהו.

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין ספד לאסיסקוביץ ואמר: ״צעיר לוחמי האצ"ל, איש הדר ותגר, מופת המאבק לחירות ישראל, יאיר אסיסקוביץ, הלך מאיתנו הלילה וקשה עלינו הבשורה מאוד.

''יאיר נחטף ועונה קשות בימי ה'סזון' הקשים ולימים, כאחד ממייסדי מחלקת הנפגעים בצה"ל, לקח על עצמו את הטיפול בפצועים ובבני משפחותיהם, ואת הנצחת לוחמי המחתרות ומורשתם.

''שנה אחר שנה הוא נשא על לוח ליבו את זכר הלוחמים, ועשה כל שביכולתו כדי לתת להם יד ושם, לבל יהיו ל'חיילים אלמונים'. בערב העצוב הזה של פרידה ממי שהיה לי כאח גדול, אני נפרד גם מאחד הנפילים האחרונים שעוד חיו בינינו.

''נציגו של דור שייסד ונשא את לפיד האמונה והתקווה אשר לאורו קמה מדינת ישראל, ולאורו אנו ממשיכים לצעוד גם היום. דור שהמנון חייו היה 'עֲלֵי בָּרִיקָדוֹת נִפָּגֵשׁ, נִפְגָּשׁ! עֲלֵי בָּרִיקָדוֹת חֵרוּת נִשָּׂא בְּדָם וָאֵשׁ'. זכרו יהיה חקוק על ליבנו. תנחומי העמוקים נתונים למשפחתו היקרה״, הוסיף ריבלין.