יעקב ליצמן
יעקב ליצמןPhoto by Yonatan Sindel/Flash90

על רקע התנגדות השרים החרדיים לסגר מוחלט בתקופת החגים, הבהיר יו"ר יהדות התורה, שר הבינוי והשיכון יעקב ליצמן, כי במידה ויוטל סגר מפלגת יהדות התורה תשקול פרישה מהממשלה.

בעיתון 'המודיע' דווח הבוקר כי ליצמן הודיע לראש הממשלה בסיכום עם השר דרעי כי לא יאפשר סגר בתקופת החגים וצוטט בשמו כי במידה ועמדת הסיעות החרדית לא תתקבל - יהדות התורה תשקול לפרוש מהקואליציה.

"האישור לקיום הפגנות המוניות בבלפור לצד פתיחת בתי תרבות, לעומת המשך הגבלות בבתי הכנסת ומניעת הסדרת הנסיעה לאומן, הרסו את אמון הציבור במערכת", אמר ליצמן.

במהלך טקס השקת פרויקט 'דירה להשכיר' בנהריה אמר ליצמן אתמול כי לא יאפשר החלת סגר בחגים. "אין סיכוי שנאפשר לסגור את בתי הכנסת בחגים. לא בראש השנה ולא בכיפור ולא בסוכות. אלו ימים קדושים שכולם חרדים דתיים מסורתיים וגם חילונים הולכים בהם לבתי הכנסת ואין סיכוי שיהיה בהם סגר. אם צריך סגר- שיעשו אותו היום. לא בחגים. בחגים בתי הכנסת יהיו פתוחים. השר דרעי ואני לא נאפשר קיום סגר בחגים".

ליצמן תקף את התנהלות פרויקטור הקורונה פרופסור רוני גמזו. "צריך שיהיה ברור, יש לשמור על ההנחיות ולהקפיד על ריחוק כדי למנוע תחלואה. אבל צריך גם שתהיה שקיפות, יושר, היגיון ואחידות", אמר.

ליצמן עקץ את גמזו שגילה לדבריו אקטיביות יתר סביב סוגיית הנסיעה לאומן. "לא ידעתי שגמזו הוא פרויקטור אומן. אתם יודעים מה הוא כתב לנשיא אוקראינה? הוא כתב לו שהוא מציע לו להיזהר מיהודים שילכלכו לו את העיר ויביאו תחלואה. איך הוא יכול להגיד דבר כזה? ככה בלי רשות. לכן קראתי שיפטרו אותו. הוא פרויקטור של מדינת ישראל ולא של אוקראינה".

אשר להגבלות בבתי הכנסת אמר כי "לא יכול להיות שעל בתי הכנסת ההגבלה היא 20 איש ובבלפור 20 אלף איש. שיעשו שוויון לכולם. ההפגנות ההמוניות הרסו את ההסברה בציבור ופגעו באמון הציבור. אם אכן יש צורך בהגבלה ל20 איש אז גם בבלפור ההגבלה הזו תקפה. אני לא נגד הפגנות, השבוע הייתה הפגנה גם בבית שלי ולא קרה כלום, זה חלק מהתפקיד.

"אבל מה שכן מפריע לי הוא שאין שוויון. לא שמעתי שהוא כתב מכתב לשופטי בית משפט העליון שבבלפור לא הולכים עם מסכות ולא עומדים שתי מטר, אז אני מציע שיהיה שוויון ורק באמינות ובשקיפות נוכל להחזיר את אמון הציבור ואת שיתוף הפעולה של העם כדי לעצור את התחלואה".