דובאי
דובאיצילום: ISTOCK

נשיא איחוד האמירויות הערביות חליפה בן זאיד אל-נהיאן חתם היום (שבת) על צו נשיאותי לביטול החרם הכלכלי על ישראל שחוקק בשנת 1972.

ביטול חוק החרם על ישראל יאפשר חתימה על עסקאות מסחריות או פיננסיות עם חברות או אנשים ישראלים, ויתיר ייבוא חופשי של סחורות ישראליות אל איחוד האמירויות.

המשלחות האמריקנית והישראלית יצאו ביום שני בבוקר בטיסת אל על מספר 971 מנתב"ג לאבו דאבי ישירות. זו תהיה הטיסה הראשונה אי פעם של חברת תעופה מסחרית ישראלית לאיחוד האמירויות. מהצד הישראלי יהיו על המטוס היועץ לביטחון לאומי מאיר בן שבת ומנכ"לי משרדי ראש הממשלה, החוץ, הביטחון, הבריאות ושיתוף הפעולה האזורי.

מלבד קושנר, בין אנשי הממשל שינכחו על המטוס גם היועץ לביטחון לאומי של ארצות הברית רוברט אובריאן והיועץ הבכיר לנשיא והשליח המיוחד למו''מ בינלאומי אבי ברקוביץ'.

שר החוץ גבי אשכנזי אומר כי ביטול החרם על ישראל הוא צעד חשוב אל עבר שלום ממשי, שיניב הישגים כלכליים ומסחריים לשני העמים ויחזק את היציבות במזרח התיכון, כלשונו.

"אני מברך על ההחלטה ההיסטורית של נשיא איחוד האמירויות, חליפה בן זייד אל-נהיאן, וקורא למדינות נוספות לצעוד בדרך האמיצה אותה מובילה איחוד האמירויות. זו גם ההזדמנות להודות לאנשי משרד החוץ שבמשך שני עשורים פעלו בחשאיות והניחו את התשתית הדיפלומטית ליחסים הכלכליים בין ישראל לאמירויות שאת פירותיה אנו רואים היום".