טראמפ. שוב נגד ה-NBA
טראמפ. שוב נגד ה-NBAצילום: הבית הלבן

ליגת ה-NBA חוזרת, טראמפ תוקף שוב. יומיים אחרי שהודיעו על חרם ולא עלו לשחק את משחקי מספר 5 בסדרות הפלייאוף, הודיעו ראשי ושחקני ליגת הכדורסל הטובה בעולם, ליגת ה-NBA, כי הם שבים לפעילות.

כזכור, קבוצת מילווקי היא שהחלה את המחאה והמרד, כשבמדינה אותה היא מייצגת, מדינת וויסקונסין, ירה שוטר לבן בגבר שחור בגבו אל מול ילדיו.

במילווקי לא הסכימו להמשיך לשחק כדורסל כאילו כלום לא קרה והחליטו להחרים את משחק מספר 5 בסדרת הפלייאוף שלהם בתגובה למקרה הגזענות החמור. אל מילווקי הצטרפו בהמשך קבוצות נוספות אשר כולן נמצאות יחד ב"בועה" אשר בדיסניוורלד שבאורלנדו, שם הן מקיימות את כל המשחקים שנותרו עד לסיומה של עונת 2019/20 בכדי לשמור על בריאותם ולא להידבק בקורונה.

לאחר מספר פגישות סוערות במיוחד ולאחר שבעלי הקבוצות הבטיחו כי ייקחו חלק אקטיבי ותוקם וועדה בכל הקשור לעשיית צדק חברתי ולעזרה למען רווחת הקהילה השחורה, הסכימו כל שחקני הליגה הטובה בעולם על חזרה לפעילות.

על פי הדיווחים, מי שפעל בין היתר מאוחרי הקלעים בכדי לאחד את השורות מחדש ולהחזיר את שחקני הכדורסל לפרקט, זאת מבלי לשכוח את השחורים מוכי הגזענות, הוא לא אחר מאשר נשיא ארה"ב לשעבר, ברק אובמה.

הנשיא הנוכחי, דונלד טראמפ, דווקא בחר לתקוף ולא בפעם הראשונה את שחקני, בעלי וראשי הליגה על הערבוב לטענתו של פוליטיקה בספורט.

"הם כמו גוף פוליטי, וזה לא טוב", אמר נשיא ארצות הברית. "אני לא חושב שזה טוב לספורט, או למדינה. אני לא יודע הרבה על המחאות ב-NBA, אני יודע שהרייטינג של הליגה די רע כי לאנשים נמאס".

כזכור, זו לא הפעם הראשונה בה טראמפ ושחקני ה-NBA מתעמתים כאשר קבוצת גולדן סטייט החרימה בעבר את הביקור המסורתי בבית הלבן לאחר שזכתה באליפות וכן עימותים נוספים שהיו בין נשיא ארה"ב לשחקני הכדורסל הפופלריים במדינה, בכל פעם מחדש סביב אותו נושא - מקרי הגזענות נגד שחורים במדינה.