מנהיג צפון קוריאה
מנהיג צפון קוריאהצילום: רויטרס

האם אחותו הצעירה של שליט צפון קוריאה, קים ג'ונג און, הפכה למנהיגה החדשה של המדינה המבודדת?

קים יו ג'ונג, שנחשבה כיורשת המיועדת של צפון קוריאה, נעלמה מעיני הציבור בשבועות האחרונים ולטענת מומחים זה עשוי להיות סימן לכך שהיא השתלטה על המשטר, בעיקר לנוכח השמועות הרבות המתרוצצות על מצבו הרפואי של המנהיג קים ג'ונג און.

הפעם האחרונה בה היא נראתה בפומבי היתה בתאריך 27 ביולי, ולטענת העיתון הדרום קוריאני צ'וסון אילבו הדבר משתלב היטב עם ההשערות לפיהן היא נטלה את סמכויות המשטר. גם מרגלים דרום קוריאניים חשפו לאחרונה כי קים יו ג'ונג משמשת כממלאת מקומות בפועל של המנהיג, שעל פי השמועות סובל מבעיות רפואיות קשות ואולי אף נמצא בתרדמת.

"בעבר, כאשר אדם מסויים הוכרז כ"מספר 2", זה היווה סימן כי תפקידו של המנהיג נשלל ממנו", אמר פרופסור נאם סונג ווק מאוניברסיטת קוריאה מדרום קוריאה.

רשת CNN דיווחה כי אחותו של המנהיג גם לא הופיעה בפגישות אחרות בקיץ הנוכחי, אף שהיא כיום חברה חלופית בפוליטביורו, הגוף הבכיר של מפלגת השלטון בצפון קוריאה. לטענת הרשת מדובר בסימן אפשרי נוסף כי היא עסוקה בנושאי השלטון מאחורי הקלעים. בנסיון להזים את השמועות על מצבו הרופאי של המנהיג קים ג'ונג און, פירסמה ביום שלישי האחרון התקשורת הממלכתית בצפון קוריאה תמונות של השליט במהלך פגישה עם בכירים במשטר בנושא מגיפת הקורונה והיערכות לסופת הטייפון.