ישראל כ"ץ
ישראל כ"ץצילום: חזקי ברוך

שר האוצר ישראל כ"ץ מעריך ש"תכנית הרמזור" שגיבש פרוייקטור הקורונה פרופ' רוני גמזו תאושר היום (ראשון) בישיבת קבינט הקורונה המתוכננת.

בראיון לרשת ב' דיבר כ"ץ על התכנית וציין, "יש בה היגיון, למקד את הטיפול במקומות שהתחלואה יותר גבוהה, לעשות בידול בין ערים שיש צורך לעשות בהן טיפול ממוקד לבין מקומות שאפשר לשחרר בהם הרבה יותר במגוון סוגי פעילויות".

"העיקרון הוא לאפשר למשק להמשיך לעבוד", הסביר שר האוצר, "זה דבר שחייבים לקדם אותו כי בסופו של דבר זה מה שיקבע לאיזה מקום נגיע עד אותו יום שבו ימצא החיסון ונוכל לחזור לפעילות רגילה".

השר כ"ץ נשאל מדוע אישור התכנית לקח זמן כה רב והשיב, "יש כאן מגוון של פעילויות יש כאן דברים מורכבים, מצד אחד הקמת תשתית פיקוד העורף, אותו משל"ט, שגם כן קורה ביחד בתיאום עם משרד הבריאות, עם הפרויקטור, עם שר הבריאות ועם ראש הממשלה, וגם הנושא הזה של למצוא מודל מדויק, יש כאן נושאים מהותיים, יש נושאים בעלי רגישות וביחד צריך להחליט עליהם ואתם להתמיד לאורך הדרך".

"אני מתנגד לסגר כללי בכל מקרה בנסיבות האלה. אנחנו חייבים להחזיק את המשק פתוח. אנחנו מצד אחד פורסים רשת ביטחון מאוד נרחבת לשכירים, לעצמאים, לבעלי עסקים, ולא במקרה אוהלי המחאה החברתיים והכלכליים נעלמו. ניתן כאן מענה בסיסי במצב קשה להרבה מאוד תחומים ומגזרים", ציין השר.

"אסור לסגור את המשק", הדגיש כ"ץ, "העניין העיקרי הוא ההתנהגות האישית, הקבוצתית והקהילתית והפיקוח והאכיפה על הדברים האלה".

על המתקפות עליו מכיוונו של ח"כ ניר ברקת אמר השר כ"ץ, "זה אדם שכל עיסוקו לתקוף. אמרתי משהו שהוא בגדר עובדה - שהוא היה ראש העיר הכי כושל בתולדות ירושלים. הוא האחרון שיכול להטיף מוסר או להורות למישהו בנושאי כלכלה".