משה פרץ ודודו אהרון
משה פרץ ודודו אהרוןצילום - אסתר דניאלי, יקיר עמוס ושי פרנקו (Large)

משפטים כמו "תגיד לי איך עושים שלום", "תגיד באיזה צד אתה", ו"בוא לא נשתוק עכשיו לתמיד", הם דברים שדי צפוי למצוא בשיר מחאה, אבל פזמון שנגמר במילים "זה הזמן להתפלל שיעזור לנו האל,
שמע ישראל אדוני אלוהינו אדוני אחד" מלמד אותנו שיש כאן משהו אחר.

"זו פעם ראשונה שאני כותב שיר פוליטי", אומר הזמר והיוצר משה פרץ, "השיא ששבר אותי היה מלחמת האחים שמתחילה בקרבנו, שאנו נלחמים האחד בשני מתוך לחץ ומתוך הסתה מיותרת שמגיעה מאינטרסים פוליטיים. והגיע הזמן לעצור את זה".

"כשנפגשנו משה ואני באולפן" מספר דודו אהרון, שותפו של משה פרץ לכתיבת, הלחנת וביצוע השיר, "דיברנו בעיקר על התקופה המורכבת והלא פשוטה שאנו בה נמצאים והחלטנו להוציא את מה שיש לנו על הלב ולכתוב ביחד שיר ברוח התקופה".

"אין לנו ארץ אחרת ואין לנו עם אחר, אם אנחנו במו ידינו נחריב את הבית הזה, היקר לכולנו, לזה לא תהיה תקנה".

"אנחנו לא מוכנים שהחלטות פוליטיות יביאו לפילוג בעם שלנו ויחלישו אותנו כחברה", מסביר משה את הבחירה לסיים בתפילה, "אנחנו לא ניתן שיפלגו אותנו, לא ניתן שישברו אותנו. אנחנו צריכים להיות יחד אחד בשביל השני, להתפלל יחד אחד בשביל השני ולמען אחדותנו, כי כוחנו באחדותנו".

דודו מסכם גם הוא ברוח דומה. "אנחנו האזרחים המרכיבים את החברה האזרחית, קוראים בקול גדול – די להסתה ולפילוג, אנו המכירים בכך שכולנו חיים כאן ביחד, ומוכנים ופועלים לשיפור הקשרים והחיבורים בינינו".

"יחד נעשה ונצליח, ונרחיק את החשש מפני מלחמת אחים שקרובה מתמיד כי הנגיף המסוכן הוא לא הקורנה".