שטייניץ ודגן בשומרון. ארכיון
שטייניץ ודגן בשומרון. ארכיוןצילום: רועי חדי

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן פנה הבוקר (ראשון) במכתב חריף לשר התשתיות והאנרגיה ד"ר יובל שטייניץ בו הוא קורא לו להתערב באופן מיידי בבעיית תשתיות החשמל בשומרון.

במהלך השבת סבלו תושבי השומרון מעשרות ניתוקי חשמל בכל הישובים, וזאת על אף החום הכבד.

"אני קורא לך להתערב באופן מיידי בבעיית תשתיות החשמל החמורה בשומרון. לשמחתנו השומרון נהנה מקצב הגדילה הגבוה בארץ כ 7% בשנה, עם זאת קצב התאמת תשתיות החשמל לאיזור אינו עומד בקצב הגידול. תושבי השומרון סובלים מניתוקי חשמל בזמנים הקריטיים ביותר, בשיא החורף כאשר יש צורך בחימום לתינוקות ובוילרים למקלחות חמות ובשיא החום כאשר לא ניתן לוותר על מיזוג האוויר והחום מגיע לגבהים קיצוניים ומסוכנים", ציין דגן.

ראש המועצה הוסיף, "אני קורא לך להתערב בנושא הזה מול הדרג המקצועי במשרדך, לדרוש הגדלת אספקת האנרגיה לאיזור דווקא בזמנים הללו, תעדוף סיום תוכנית האב לשדרוג תשתיות החשמל ביו"ש ויישום התוכנית. וכמובן מניעת סגירת נקודת השירות של חברת חשמל למרחב שומרון. זה דבר שלא יעלה על הדעת בזמן שבו חברת חשמל לא מצליחה לספק שירות לתושבים כפי שנעשה בכל מקום אחר בארץ. תושבי השומרון לא יהיו סוג ב' בשום תחום בוודאי לא בתחום הבסיסי של התשתיות".

לקריאה הצטרף יו"ר הישוב נופים איציק מנדל שמסר, "הזכות לחשמל היא זכות בסיסית במדינת ישראל. הפסקות החשמל החוזרות בשומרון שהולכות ומחמירות מעידות על קריסה של תשתית החשמל ואני קורא לשר להדרש לדבר הזה כנושא שהוא בעל חשיבות מהדרגה הגבוהה ביותר לפני שנחווה כאן קריסה טוטאלית של מערכות החשמל בכל האיזור".

יו"ר הישוב עינב מוטי פלדמן הוסיף, "בחום של 45 מעלות באמצע השבת סבלנו שוב מהפסקות חשמל חוזרות ונשנות. זה דבר בלתי נסבל, והביא למצוקה בישוב, אנחנו זכאים להבטחת חשמל בדיוק כמו כל אזרח אחר במדינת ישראל. כאזרחים שווי חובות אנחנו מצפים להיות גם שווי זכויות על אחת כמה וכמה שמדובר בישובים עם צרכים בטחוניים וככאלה חייבים תשתית חשמל יציבה".