ריבלין
ריבליןצילום: מארק ניימן/ לע"מ

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין התייחס הערב (ראשון) להתפטרותו של ראש אגף התקציבים במשרד האוצר שאול מרידור.

״אני מצר מאוד על התפטרותו של שאול מרידור מתפקידו כראש אגף התקציבים במשרד האוצר. הצעד הקשה בו נקט, והמשמעויות הנובעות ממנו, מדאיגים אותי מאוד", אמר ריבלין.

''שאול הוא איש מקצוע מהמעלה הראשונה, ואחד ממשרתי הציבור המסורים מולם זכיתי לעבוד בשנים האחרונות. בכל סוגיה שהבאתי לפתחו, ידע שאול לפעול למען יצירת פתרון מקצועי ואחראי, ומתוך תפיסה שקולה ועניינית''.

ריבלין הוסיף: ''בימים אלה יותר מתמיד, דרושה לישראל פקידות ציבורית מקצועית וחזקה, שעובדת יחד עם הדרג הנבחר למען חילוץ העם והמדינה מהמשבר הקשה שפוקד את העולם כולו״.

בליכוד בירכו על התפטרותו של שאול מרידור. ח"כ שלמה קרעי אמר ''אני מברך את שאול מרידור על התפטרותו. אין זה ראוי שפקיד, בכיר ככל שיהיה, יפעל נגד מדיניות השר ויחזיק בתפקידו כבן ערובה. אני תקווה שעוד כמה ילכו בעקבותיו. ההתפטרות תאפשר לרה"מ ולשר לתפקד ביתר קלות ולהוציא לפועל את מדיניותם. אני מחזק את ידי שר האוצר מול המתקפות הפומביות נגדו''.

שרת התחבורה מירי רגב הגיבה להתפטרות: ''הגיע זמן משילות. עלינו לעמוד איתנים מול הניסיון של פקידים לקבוע את המדיניות במקום ליישם אותה. נבחרנו כדי למשול ולקדם מדיניות - עם מלוא הסמכות והאחריות. פקיד בכיר ככל שיהיה, שאינו מוכן להתיישר לפי הכלל הזה - טוב שיתפטר''.

שר הביטחון בני גנץ אמר כי ''ראש אגף התקציבים שאול מרידור הוא איש מקצוע מסור ומנוסה שתרם רבות לכלכלת ישראל במסגרת תפקידו, ידע לראות את האנשים דרך המספרים וידע לעבוד עם המספרים לטובת האזרחים. הוא עשה זאת בתקופה כלכלית מורכבת ועזיבתו מצערת. אני בטוח שעוד יתרום רבות לכלכלה הישראלית''.