הקרנת בוטיק
הקרנת בוטיק צילום: אלעד מוקדס

הלימודים מתחילים מחר, ההופעות לאט לאט מתחילות לחזור, ורק עתידו של הקולנוע עוד לוט בערפל. האולפנים ההוליוודים הגדולים כנראה יסתדרו בלעדינו, אבל מה יהיה על היצירה הקולנועית המקומית, הישראלית?

"הבנתי שצריך להמציא את הגלגל מחדש" אומר הבמאי אלעד מוקדס, "והתחלתי להתגלגל עם רעיון של סשן הקרנות של הסרט שלי, ואז הרעיון התרחב לחיבור עם יוצרים נוספים מהז'אנר המגוון והמסקרן של הקולנוע היהודי שמתפתח".

אלעד מדבר על הסרט בימים כתיקונם
אלעד מדבר על הסרט בימים כתיקונם צילום:שלמה דוויק

אלעד "חזר לבית של ההורים", ושם, בחצר הבית בפתח תקווה, הוא מארגן ערבי הקרנה, כשבכל ערב מוקרן סרט עלילתי וסרט תיעודי. "כרגע אספנו 8 סרטים קצרים" הוא מספר, "ובכל ערב מתקיים גם מפגש יוצר מיד לאחר ההקרנה".

"כיוצר עצמאי לקשר עם הקהל יש מרכיב אקוטי גם מבחינת האפשרות להמשיך להתמסר ליצירה ואולי יותר – מבחינת האנרגיה שבמפגש בין הקהל לסרט והשיח שאחריו, שתמיד מעלה תגובות חדשות שדוחפות להמשיך ולהשקיע".

אז איך עושים את זה בפרקטיקה?

עושים אירוע יותר מצומצם וקרוב, עד 13 משתתפים בהקרנה, כדי לשמור על ריחוק במהלך הערב. "זה מה שהופך את הדיבור אחרי ההקרנה להרבה יותר משמעותי ועמוק, מאשר שו"ת קצר אחרי הקרנה מול 300 או אפילו 100 אנשים באולם גדול". וכמובן, לאורך כל הערב כל הנוכחים הקפידו על עטיית מסיכה.

"הערב הראשון שהתקיים ברביעי האחרון היה מרגש מאוד, אם ובת שהגיעו מתל אביב במונית הלוך חזור, אחרי חצי שנה שלא היו בקולנוע, זוג הורים שהגיעו גם כדי להנות וגם כדי לתמוך, והשאירו משוב מדהים".

"אם בקולנוע רגיל אדם צופה בסרט" מסכם אלעד, "פה המצלמה מופנית בסוף ההקרנה אל הקהל, ומאפשרת למי שרוצה לתת את התוספות שלו מול יוצרים".

"מי יודע אולי גם כשנחזור להופיע באולמות גדולים נשמר את המרחב הזה של הקרנות בוטיק מהסטייל האיכותי הזה".

*הסרטים המוקרנים (בהזמנה מראש):
ערב ראשון: אנו רצים (עלילתי), הדלארוזה (תיעודי) – אלעד מוקדס.
ערב שני (לנשים): מעוף הציפור (תיעודי) – טל קושנר, בין שברי החיים (עלילתי) – נעמי חקלאי.
ערב שלישי: נחלה (תיעודי) – חן קליין, ערירי (עלילתי) – מוטי מאור
ערב רביעי: פנסיה (עלילתי), רווק עם אלוקים (תיעודי) – נדב גדליה