הפגיעה ברכב
הפגיעה ברכבצילום: באדיבות המשפחה

ארגון "חוננו" שיגר בסוף השבוע באמצעות עו"ד חיים בלייכר פנייה למחלקת החקירות של מרחב עציון במשטרת ישראל בדרישה למיצוי חקירה והגשת כתבי אישום בעניין פיגוע האבנים שהתרחש לפני כשבוע בגוש עציון.

בפיגוע, שהתרחש בתאריך לפני כשבוע וחצי, נסעו אמא ושני ילדיה בכביש למעלה עמוס, ולאחר שעברו את צומת עמוס הבחינו בשני נערים ערבים עומדים בצד הכביש עם סלע גדול בידיהם. ברגע שהתקרב רכבם של בני המשפחה – השליכו הנערים את הסלע על הרכב, ששמשתו נופצה בעוצמה.

בת המשפחה, שנהגה ברכב, כמעט ואיבדה שליטה בשל ההלם אך הצליחה להאיץ ולהתרחק מהמקום כאשר רסיסי הזכוכיות ממלאים את הרכב עד שהגיעו לשער היישוב תקוע. בהמשך האירוע הגישה המשפחה תלונה בתחנת המשטרה.

"ניסיון רצח חמור כשלעצמו, אך הוא חמור שבעתיים כאשר המקום מועד לפורענות ואירועים מעין אלו חוזרים ונשנים בו", נכתב בפניה, "ביניהם פציעת חייל בפיגוע דריסה, פציעת בני הזוג שרכבם שנשרף כליל, פציעת נהג אוטובוס מזריקת אבנים, ועוד מקרים רבים של זריקות אבנים כתופעה שבשגרה, כאשר האחרון בהם התרחש שלושה ימים בלבד קודם האירוע".

בהמשך המכתב דרש עורך הדין "להשקיע את כל המשאבים הנדרשים, כולל הפעלת הצבא והשב"כ, על מנת להביא למעצר המחבלים והעמדתם לדין בגין ניסיון רצח", וכן לעדכן במצב התיק, מעצר החשודים והגשת כתבי האישום כנגדם.

עורך הדין ציין, "מדובר בלא פחות מניסיון לרצח בדם קר של משפחה שכל חטאה היא בזה שנסעה בכבישי ההר. אנו דורשים שפיגועים אלו יקבלו את ההתייחסות הראויה, שתביא לנטרול מהיר של המפגעים ומיגור הפיגועים מהשטח".

ארגון חוננו, ששם לו למטרה להילחם בטרור האבנים, קורא לכל מי שעבר פיגוע אבנים או בקבוק תבערה לפנות למוקד העמותה בכדי להביא את המחבלים לדין. עד היום, ברובן המוחלט של זריקות האבנים לא נתפסו הזורקים ובארגון חוננו מקווים להוביל שינוי בנושא, הן באמצעות הדרכה לנוסעים ביו"ש והן באמצעות מעקב משפטי אחרי התלונות שהוגשו.