טיול נוף הגליל
טיול נוף הגלילצילום: דוברות OU ישראל

הנחיות משרד הבריאות שהגיעו בעקבות התפשטות הקורונה גרמו לכך שפעילויות נוער רבות שתוכננו לחופש הגדול, בוטלו.

עם זאת במרכזי הנוער של OU ישראל, דאורייתא ומקום בלב הפרושים ב-20 ערים בפריפריה החברתית והגיאוגרפית במדינת ישראל, הצליחו לערוך פעילויות שונות, מגוונות ומהנות בניסיון לשמור בכל זאת על השיגרה גם בתקופת הקורונה, מבלי לעבור על כללי משרד הבריאות.

במרכז הנוער מקום בלב בנתניה, לדוגמה, יצאו החניכים להתנדבות אצל בעל פרדס אתרוגים בעמק בית שאן על מנת לעזור להיערך לקראת חג הסוכות. במרכז הנוער מקום בלב בית שמש יצאו החניכות בטו באב לרחבת הקניון בעיר וחילקו פתקי עידוד לעוברים האורח, ואילו במרכז דאורייתא ביפו יצאו החניכות לעודד את האוכלוסייה המבוגרת בעיר שנמצאת בבידוד בגלל הקורונה.

לצד ההתנדבויות ערכו במרכזים גם פעילות חברתיות ופעילויות העשרה שונות. במרכז הנוער מקום בלב בנהריה ערכו לחניכות סדנאות שונות ובהן צילום, אפיה, הכנת תכשיטים ותיאטרון. במרכז הנוער דאורייתא שבנוף הגליל יצאו בשיתוף עם קק"ל ליומיים של טיול כחלק מתוכנית המנהיגות שעורכת קק"ל. במסגרת התוכנית טיילו החניכים בין היתר במסלולים שבגלל הקורונה לא טיילו בהם למעלה מחצי שנה והם היו הראשונים לעשות זאת, וכן נערכו עוד פעילויות רבות.

כמו כן, במהלך הקיץ נפרדו מרכזי הנוער גם מחניכי שכבת י"ב. בעקבות הקורונה נאלצו המרכזים למצוא פתרונות יצירתיים על מנת לעשות את הפרידה מבלי לעבור על ההנחיות. במרכז הנוער מקום בלב ברחובות, לדוגמה, נסעו בשיירת רכבים שעברה בין בתי החניכים וערכו לכל חניך טקס מיוחד בשבילו.

כעת עם סיום התקופה יעברו החניכים לקהילת הבוגרים של מרכזי הנוער. במסגרת התוכנית הם ילוו על ידי אהרון קרוב, רכז תנועת הבוגרים במרכזי הנוער והפצוע הקשה ביותר במבצע צוק איתן שידאג ללוות אותם בצמידות לאורך השירות הצבאי, המכינות או השירות הלאומי.

סמנכ"ל OU ישראל חיים פלזנר אומר: "למרות התקופה המורכבת, הצוותים המצוינים שלנו, פעלו ביצירתיות ראויה לציון. המנהלים והמדריכים ערכו פעילויות מותאמות למצב, העצימו את הנוער ודאגו שאף חניך לא יישאר לבד. אני רוצה להודות לכל ראשי הערים, העיריות והאגפים השונים שעוזרים לנו בפעילות השותפת וכן להודות לכל המוסדות שעובדים איתנו לאורך השנה כולה למען הנוער היקר הזה"

מרכזי הנוער של ארגון OU ישראל פרוסים ב-20 ערים בישראל ומצמיחים מנהיגות צעירה קהילתית, ומספקים מענה חברתי, חווייתי וערכי לבני נוער רבים. זאת באמצעות מדריכים מקצועיים ותוכנית שנתית הכוללת חוויות, פעילויות ערכיות, סדנאות צמיחה וחיזוק אישי, טיולים, תוכניות בר ובת מצווה, ושאר פעילויות שונות: התנדבות, חגים, עזרה לקהילה ועוד. הארגון נחשב לארגון היהודי הגדול בעולם כיום, הפרוש על פני 92 מדינות ומאגד כ-1000 קהילות יהודיות אורתודוכסיות באמריקה הצפונית.