הנעליים של זלקה אמש
הנעליים של זלקה אמשצילום: באדיבות שירן חלא כהן

המחווה המרגשת של שחקן הכדורגל הכי ציוני בליגת העל. לפני שנתיים הוא ריגש מדינה שלמה כאשר הדליק משואה בטקס המשואות המרכזי בהר הרצל והיה לכדורגלן הפעיל הראשון שעושה זאת, אתמול (ראשון) הוא ריגש שוב והפעם על כר הדשא באצטדיון נתניה החדש.

מנשה זלקה, קפטן הפועל חדרה עלה אתמול למשחק הפותח של עונת 2020/21 בליגת העל בכדורגל מול מכבי חיפה, עם נעליים שיוצרו עבורו באופן מיוחד. על הנעליים של זלקה, מדליק המשואה מלפני שנתיים שעצר את קריירת המשחק שלו בכדי לשרת בצה"ל, התנוססו מפת ארץ ישראל וסמל יחידת עורב צנחנים בה הוא משרת במילואים.

זלקה סיפר בעבר כי שירות בצה"ל זה דבר טריוויאלי עבורו. "ויתרתי על הכדורגל בגיל 18 בשביל הצבא, לי זה היה מאוד טבעי לשרת את המדינה שלי, את העם שלי. זה דברים שהם טריוואלים, ואצלי בבית זה קורה - כמו האחים שלי הגדולים שהיו בקרבי אז ככה גם אני".

וכך, זלקה שיכול היה לזכות במעמד של ספורטאי מצטיין ולוותר על שירות בצה"ל, עשה את הלא מובן ובחר להקפיא את קריירת המשחק בשל רצונו לשרת ביחידה הכי קרבית שרק אפשר, למען העם והארץ.

הבחירה של זלקה בשירות משמעותי והאמונה בצדקת דרכו הן אלו שעזרו לו להעלות במו רגליו את קבוצתו הפועל חדרה אל ליגת העל ואף לסיים בפלייאוף העליון כבר בעונתה הראשונה בליגה הבכירה, זאת כאמור מבלי לוותר ולו לרגע על שירות מילואים פעיל ביחידת הצנחנים.

הנעל המיוחדת איתה פתח אמש את עונת 2020/21 עוצבה על ידי האומנית שירן חלא כהן, וזלקה עצמו אמר כי "אני מתרגש לפתוח את העונה השלישית שלי בליגת העל כקפטן הפועל חדרה. אני מתרגש לחדש את הנעליים שלי שבהם מופיעה מפת ארץ ישראל".

"נלחמתי עבור הארץ הזו וכעת אני ממשיך לשאת אותה עימי גם במגרש הכדורגל. זכינו למדינה הכי טובה בעולם וראוי שכל העולם ידע זאת".