קושנר על הסיפוח: כל האופציות פתוחותגילי כהן, חדשות כאן 11

יועצו הבכיר של הנשיא טראמפ, ג'ארד קושנר, שוחח עם הכתבים שהיו עימו היום (שלישי) בטיסה ההיסטורית מנתב"ג לאבו דאבי.

קושנר ציין כי החלת הריבונות ביהודה ושומרון הושעתה כדי שניתן יהיה לבצע את הנורמליזציה עם איחוד האמירויות. "המיקוד שלנו ושל ישראל עכשיו הוא על מימוש העסקה שהשגנו. זו הזדמנות גדולה וצריך להתמקד בה", אמר קושנר. "אבל הנשיא טראמפ אוהב להשאיר לעצמו את האופציות פתוחות".

קושנר אמר גם שהבית הלבן לא מתכוון לרדוף אחרי הפלסטינים כדי שיחזרו לשולחן המו"מ. "הנשיא טראמפ לא ישלם למישהו על פגישה", הוא אמר. "שמנו הצעה טובה על השולחן וזה תלוי בפלסטינים אם הם רוצים לחזור לשולחן. כשהם יהיו מוכנים הם יחזרו. לא נלחץ עליהם ולא נשלם להם".

יועצו של טראמפ סיפר כי לארה"ב יש יחסים ביטחוניים עם איחוד האמירויות שנמשכים יותר מ-30 שנה והמטרה כעת היא לחזק אותם ולצרף גם את ישראל לדיאלוג הביטחוני הזה. "אני יודע שנתניהו רואה את ההזדמנות הגדולה שנוצרה כאן", אמר קושנר.

לדבריו, ראש הממשלה נתניהו צפוי לדון עם טראמפ בקרוב בנושא העסקה האפשרית למכירת מטוסי F35 מארה"ב לאיחוד האמירויות כדי להגיע להבנות בנושא.

על פי הדיווח של כתב "וואלה" ברק רביד, קושנר והיועץ לביטחון לאומי רוברט אובריאן נפגשו אתמול בירושלים עם נתניהו ועם שר הביטחון בני גנץ ודנו בעסקת המטוסים. קושנר אמר כי לאחר פגישתו עם נתניהו הוא משוכנע שראש הממשלה חש בטוח שהנשיא טראמפ יעשה כל מה שצריך כדי להגן על ישראל ולשמור על היתרון האיכותי הצבאי שלה באזור.

אובריאן אמר בתדרוך כי ארה"ב מחוייבת לשמר את היתרון האיכותי של צה"ל באזור. לדבריו הסכם הנורמליזציה בין ישראל לאיחוד האמירויות יהדק גם את שיתוף הפעולה הביטחוני ביניהן מול האיום המשותף של איראן.

קושנר שיבח את סעודיה שהסכימה כי מטוס אל על יעבור מעליה, "זו פריצת דרך שמראה מה אפשרי היום במזרח התיכון". יועצו הבכיר של טראמפ אמר עוד כי מטרת הנסיעה לאבו דאבי היא לבצע עבודת הכנה שתאפשר את כינוסו של טקס חתימה של ההסכם בין ישראל לאיחוד האמירויות בבית הלבן בקרוב.

קושנר נשאל האם עוד מדינות ערביות ינרמלו יחסים עם ישראל והשיב: "ישראלים תמיד שואלים מה הלאה. אבל בוא נהנה קודם מההישג הזה".