עדיף הסכם עם האמיריות מריבונות על פי עסקת המאהערוץ כנסת

עורך ערוץ 7 עוזי ברוך וח"כ לשעבר מוסי רז התעמתו היום (שני) בתוכנית 'פרלמנט צהריים' בערוץ הכנסת בהגשת מורן אזולאי על חשיבות ההסכם איחוד האמירויות ועל התפטרות ראש אגף התקציבים באוצר, שאול מרידור.

רז נשאל האם מדובר ביום היסטורי שאפשר לברך עליו והשיב בקצרה,"כן" ואח"כ אמר כי הוא מאמין כי ההסכם יכול להוביל להסכמים נוספים וכי הדבר יוכל לשפר את היחסים בין ישראל לפלסטינים אם ראש יבין שהדיבורים של שלום תמורת שלום הם לצורכי בחירות בלבד.

ברוך התייחס לדבריו ולהבעות פניו של רז ואמר, "אני רואה את פניו הנפולות של מוסי רז שמגלה לראשונה שיש דבר כזה שלום תמורת שלום ולא שלום תמורת שטחים. ראש הממשלה הוכיח שלא צריך למסור את עזה או צפון השומרון כדי לקבל שלום. גם בהתנתקות לא קיבלנו שלום רק מלחמה".

עוזי ברוך התייחס לשאלת המחיר ואמר כי אכן ישראל ויתרה על הריבונות שזה היה דבר שנתניהו הבטיח פעמים רבות במהלך מסע הבחירות. עם זאת הבהיר ברוך כי הריבונות שהוצעה במסגרת עסקת המאה היתה מסוכנת לישראל ולהתיישבות ולכן הויתור עליה היא לא הפסד.

בהמשך דנו השניים בהתפטרות שאול מרידור. ברוך אמר כי ישנה תופעה של התערבות יתר של פקידים בהתווית המדיניות וחלקם אף מונעים מנבחרי הציבור לעשות את עבודתם, "אם יש מחלוקת בין פוליטיקאי לפקיד מי שצריך להתפטר זה הפקיד". ברוך הזכיר את יריבות העבר של משפחתו עם ראש הממשלה ואמר כי גם שאול מרידור, כנראה אינו מאוהבי נתניהו.

רז אמר כי בהחלט ייתכן שפוליטיקאים עושים שימוש בקופת האוצר לטובת קמפיין בחירות מתמשך וכי למדינה כבר עדיף ללכת לבחירות מוקדם ככל האפשר ולהכריע לטובת ממשלת או ימין או ממשלת שמאל.