כיתה
כיתהצילום: ISTOCK

קבינט הקורונה אישר היום (שני), את מסמך תקנות הקורונה שגיבשו משרדי החינוך והבריאות לשנת הלימודים תשפ"א.

התקנות החדשות קובעות בין היתר כי תלמידים מגיל 16 ואילך, או בכיתה י' ואילך, יוכלו למלא הצהרת בריאות בעצמם.

בנוסף בצהרונים יהיה ניתן לצרף תלמידים משלוש כיתות אורגניות (עד כיתה ב'), לקבוצת צהרון קבועה, ובלבד שמספר התלמידים לא יעלה על 25 תלמידים.

מעבר מורים בין הקבוצות השונות בבית הספר יתאפשר, אולם יוגבל ככל שניתן. תלמידים יוכלו להשתתף בעד 5 הקבצות קבועות.

צוותי גני הילדים הקבועים, כל זמן שהם עם ילדי הגן, תלמידי א' וב', תלמידי כיתה ג' בזמן השיעור - יהיו פטורים משימוש במסכות.

בחוגים המתקיימים במסגרת בתי הספר מפעיל חיצוני יהיה רשאי לעבור בין קבוצות תלמידים, במספר שלא יעלה על 6 קבוצות קבועות ביום.

לגבי טיולים אושרה לינה בשטח פתוח וניתן לאחד עד שתי כיתות אורגניות למשך כל הפעילות. בלינת שטח המרחק בין קבוצה לקבוצה לא יפחת מחמישים מטרים, ומספרם הכולל של הלנים לא יעלה על 250 איש באותו מקום לינה.

בתוך כך, מעדכן משרד החינוך את נוהל ההסתגלות בגני הילדים ובכיתות א' - בימים הראשונים לפתיחת שנת הלימודים.

לאור הצורך לאזן בין הרצון למנוע הדבקות בקורונה, ולבין ההבנה שיש לאפשר הסתגלות ראויה עבור הילדים הרכים, התקיימה חשיבה מחודשת בנושא.

ההסתגלות בגני הילדים תתקיים בקבוצות של עד 6 הורים בכל קבוצה, ובאופן מדורג, ובכיתות א' תתקיים ההסתגלות בקבוצות של עד 10 הורים בכל קבוצה קבועה, באופן מדורג (לא ישהו יותר מ-10 הורים בו זמנית).

במהלך ההסתגלות יש להקפיד על שמירת מרחק של 2 מטר בין כל המשתתפים, וכן עטיית מסיכה ושמירה על כללי ההיגיינה.

הערב מתכנס קבינט הקורונה וראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי טרם התקבלה החלטה לגבי פתיחת הלימודים בערים הנחשבות 'אדומות.

"קבענו מראש שנקבל את ההחלטה לגבי הערים האדומות בערב של פתיחת הלימודים, כדי שיהיו כמה שפחות ערים אדומות. ברוב הערים הכיתות ייפתחו ובתי הספר יפעלו", אמר נתניהו.

במקביל פורסמה רשימת הרשויות המוגדרות 'אדומות' לפי תוכנית הרמזור של ממונה הקורונה פרופ' רוני גמזו.

מדובר בדליית אל-כרמל, טירה, עין מאהל, עמנואל, כפר קאסם, עוספיה, המועצה האזורית שער הנגב, כפר כנא, רכסים, זמר, אל-בטוף, לקיה, בית ג'אן, אעבלין, מעלה עירון, כפר ברא, ג'לג'וליה, מועצה אזורית נחל שורק, כעבייה טבאש חג'אג'רה, ג'דיידה-מכר, אום אל-פחם, ג'ת, טבריה וביתר עילית.

במקומות אלה, על פי התוכנית, תותר התקהלות של עד 10 בני אדם במבנים ועד 20 איש בשטח פתוח.

ממונה הקורונה פרופסור רוני גמזו תקף מוקדם יותר את הביקורת מצד שרי הממשלה ואמר, "עם כל הכבוד, לפעמים אין לכם את כל הכלים המקצועיים, כשאתם מערערים - כל אדם אחר חוץ ממני היה קם והולך".

"אני לא מאמין שמחר תיפתח שנת הלימודים בערים האדומות כרגיל. אומרים שאני משוגע שאני מבקש לא לפתוח לימודים בערים אדומות. חלק מראשי הרשויות מעוניינים בכך", הוסיף.