הרב רפי פרץ
הרב רפי פרץצילום: Yonatan Sindel/Flash90

שר ירושלים ומורשת, ושר החינוך לשעבר, רפי פרץ בדף הפייסבוק שלו לקראת פתיחת שנת הלימודים מחר:

מחר חוזרים 2.3 מיליון תלמידי ישראל לספסל הלימודים. נכון, זו לא חזרה לשגרה מלאה אלא ללימודים תחת הגבלות בעקבות משבר הקורונה, אבל זו בכל זאת חזרה ואיתה מגיעה התרגשות רבה. תלמידי כיתה א' שיתחילו את דרכם החדשה בבית הספר יחד עם תלמידי התיכון שיתכוננו לבגרויות, וכמובן תלמידי הגנים. את ההתרגשות הקורונה לא תעצור.

בגל הראשון כאשר הייתי שר החינוך, קיבלתי החלטות לא פשוטות. סגרנו את מערכת החינוך לתקופה לא קצרה באמצע השנה כאשר חוסר הוודאות היה גדול. הקפדנו על עקרונות חשובים - רצף לימודי ככל שניתן וקשר בין המורים והתלמידים. על אף הקושי, בתקופה קצרה הפכנו את מערכת החינוך - המשולה לנושאת מטוסים – לגמישה ודנימית הרבה יותר ממה שהיא הייתה.

כאשר הממשלה החליטה על חזרה מדורגת לשגרה, בנינו תכנית משולבת של קפסולות ולמידה מרחוק. מודל הקפסולות הוכיח את עצמו. על אף שאנחנו נמצאים בגל השני, מוסד לימודי ששמר על ההנחיות והקפיד שתלמידיו יענדו מסכות וישמרו על מרחק - לא הייתה בו התפרצות. האחריות האישית של כל תלמיד וכל מורה ומנהל גדולה מאוד וההצלחה תלויה באותה אחריות.

אני שמח שמשרד החינוך והעומד בראשה כעת, חברי השר גלנט, אימצו והמשיכו את המדיניות שהתחלתי בסופו של הגל הראשון. בסביבה של חוסר וודאות כמו המלחמה בקורונה אין אמת מוחלטת ולכן כל החלטה מצריכה אחריות גדולה, ואני סבור שמודל הקפסולות יחד עם הלמידה מרחוק זה המודל הנכון בעת הזו.

אני מאחל לכל תלמידי ותלמידות ישראל הצלחה רבה. בעזרת ה' נעבור את התקופה הזו. יחד ובאחריות.