אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: ISTOCK

החלטת קבינט הקורונה לא לפתוח את שנת הלימודים בערים ''אדומות'' שבהן יש תחלואה גבוהה של קורונה, פורסמה באופן רשמי רק בשעה 23:35 אמש (שני), אחרי שילדים רבים הלכו לישון בידיעה שהם קמים לבוקר חדש בכיתה חדשה.

''לפני שלוש שעות הלכו הבנות לישון, שמחות ונרגשות", סיפר אריה ארליך מביתר עילית. ''מחר מתחילים לימודים, שנה חדשה, כיתה חדשה. הילקוט מוכן, בתוכו ספרים וכלי כתיבה. בבוקר נעיר אותן ונספר להן שבסוף שנת הלימודים לא מתחילה.

''סתם כך, כי הן נמצאות במדינת-חלם עם מערכת החלטות מטומטמת, שהחליטה ב-11:00 בלילה לבטל את הלימודים'', הוסיף ארליך.

הורה נוסף, ירח טוקר מהר שמואל, תקף בחשבון הטוויטר שלו: ''העובדה שהקבינט מקבל החלטה עכשיו (!!!) ב-23:00 בלילה (אחרי שהיו לה חודשים שלמים להכין תרחישים) לא לפתוח מחר בתי ספר בערים אדומות, בשעה כזאת, כשהילדים כבר ישנים בערים אלו, החלטה שמשליכה על עשרות או מאות אלפי ילדים, היא לא פחות משילוב של טמטום רשעות ואטימות. הזויים''.

שר הביטחון לשעבר ויו"ר ימינה, נפתלי בנט, מתח ביקורת על החובבנות שבה מתקבלות החלטות הממשלה, ''רבבות ילדים הלכו לישון הלילה עם ילקוטים מוכנים, מרוגשים לקראת פתיחת השנה, ויקומו בבוקר באכזבה אדירה על ביטול הלימודים. סתם.

"שרי הממשלה, לא ידעתם מראש מתי ה-1 בספטמבר? הייתם חייבים לדחות את ״הדיון הדרמטי״ ללילה האחרון? לא יכולתם שלשום? למה החובבנות והאטימות הללו? לא אכפת לכם?!", שאל בנט.

ח"כ בצלאל סמוטריץ' (ימינה) תהה, ''אתם שם בממשלה, לא ידעתם מראש שה-1 בספטמבר מגיע מחר?! לא יכולתם לקיים את הדיון ולקבל את ההחלטה לא לפתוח מוסדות חינוך בערים אדומות לפני שבוע?!

''לא חבל על עגמת הנפש של עשרות אלפי תלמידים, מורים ומנהלים, שהכינו הכל בהתרגשות ובאחת עשרה בלילה מקבלים ביטול?! לא נמאס לכם לזלזל בנו ככה?!", כך סמוטריץ'.

אמש פרסם משרד הבריאות את רשימת הרשויות המוגדרות 'אדומות' לפי תוכנית הרמזור של ממונה הקורונה פרופ' רוני גמזו. מדובר בדליית אל-כרמל, טירה, עין מאהל, עמנואל, כפר קאסם, עוספיה, כפר עזה, כפר כנא, רכסים, זמר, אל-בטוף, לקיה, בית ג'אן, אעבלין, מעלה עירון, כפר ברא, ג'לג'וליה, מועצה אזורית נחל שורק, כעבייה טבאש חג'אג'רה, ג'דיידה-מכר, אום אל-פחם, ג'ת, טבריה וביתר עילית.