הרבנית ימימה בכנס
הרבנית ימימה בכנסאביטל הירש

מדי שנה בשלהי חודש אלול מרים מגזין הנשים 'פנימה' כנס נשים ענק בבנייני האומה בירושלים במטרה להתחיל את השנה באווירה קצת אחרת.

השנה, בעקבות נגיף הקורונה וביטול ההופעות, שקלו בפנימה האם לקיים את כנס 'התעוררי' השנתי במגבלות הקיימות.

הקורונה לימדה אותנו לחשב מסלול מחדש בכל התחומים ולחשוב מחוץ לקופסה, וכך במקום לבטל, הודיעו לאחרונה במגזין הנשים כי הכנס יתקיים כמתוכנן ובמקום משכנו הקבוע יעבור בשידור חי מרגש מחומות העיר ירושלים, מבלי לוותר על התוכן והאיכות, ואף יוצג בחינם למנויות המגזין ולמצטרפות חדשות.

להשתתפות ב'התעוררי', כנס פנימה ה-8 מכל מקום לחצי כאן!

"התלבטנו אם ואיך לקיים את הכנס השנה", מספר נהוראי חסידים, מנכ"ל המגזין ומפיק הכנס, "ידענו שזה יהיה מורכב אבל למרות הכול החלטנו שלא נאכזב אף אישה שמחכה, נשקיע ונעשה את מרב המאמצים כדי להגיע לכל אחת ואחת ולהמשיך את המסורת של כנס פנימה. הקפדנו שהכנס יהיה רגיל ככל האפשר ויעניק אווירה של התרוממות רוח לפני ראש השנה, הנאה ושחרור אחרי התקופה המאתגרת שעברנו השנה, רק שהפעם זה יהיה מסלון הבית".

זאת השנה השמינית שבה מתקיים הכנס ברוח ימי התשובה, כנס 'התעוררי' יארח השנה את הרבנית ימימה מזרחי, הזמרת רוחמה בן יוסף במופע להקה מלא, הסטנדאפיסטית מיכל לויטין, הרב שמואל אליהו שיגיע לברך לקראת השנה החדשה וינוהל בהנחייתה של הסופרת, זוכת פרס שר החינוך לתרבות יהודית, רחלי מושקוביץ.

להשתתפות ב'התעוררי', כנס פנימה ה-8 מכל מקום לחצי כאן!

"ההבדל העיקרי בין מופע וירטואלי למופע חי עם קהל הוא במהלך ההופעה, להרגיש את הלבבות יחד, למרות שבאופן פיזי הם בהרבה מקומות", אומרת הזמרת רוחמה בן יוסף שתופיע בכנס וכותבת טור אישי במגזין, "זה להעביר את התחושות כל הזמן בידיעה שהקהל איתנו, והתדר עובר. העניין שהתחזק אצלי מאוד בתקופה הזאת, הוא שהעיקר איננו מה שקורה לנו מבחוץ, אלא מה שקורה איתנו מבפנים, שאפשר לבחור איפה הנפש מונחת, במיוחד מול אתגרים כמו אלה שעמדנו בהם השנה."

"זאת זכות גדולה בשבילי להנחות השנה את כנס פנימה", מוסיפה רחלי מושקוביץ, שגם היא כותבת שנים רבות במגזין והשנה נבחרה להנחות את הכנס, "זה רגע מרגש, ואחר, בשנה שהיא כולה אחרת. המגזין הוא חד סטרי, המילים הכתובות נשלחות אל עשרות אלפי זוגות עיניים, אבל זה רק מצד אחד, והכנס הוא הרגע שבו פוגשים בחזרה את העיניים והלבבות של הקוראות, מפגש חי של משפחת פנימה, מעבר לדפים המודפסים.

השנה הכנס יהיה אחר, אבל גם הפעם יהיה מרגש. אחרי חצי שנה שכולנו עברנו בידודים ובדידות, נחזור לערב שהוא משותף והוא יחד, והיחד הזה יקר כל כך. רגע לפני שנפרדים משנת תש"פ, ורגע לפני שמברכים את תשפ"א שתהיה שנה של קרבה, בכנס פנימה הקרוב נתכנס פנימה, כל אחת אל ליבה, אל התפילות על מה שלפנינו, עם הרצון המתחדש, עם הלב שמבקש.

כנס פנימה השביעי
כנס פנימה השביעיצילום: אביטל הירש כנס מגזין פנימה

"אני מזמינה את כולן, כל אחת ואחת, להצטרף מרחוק ומקרוב. להרגיש את הלב פועם ביחד, בקצב משותף, לשיר, לצחוק, להתפלל, להתמלא ולנשום אלול עמוק פנימה".

ההשתתפות בכנס חינם למנויות פנימה ומצטרפות חדשות ובעלות סמלית לאורחות.

להשתתפות ב'התעוררי', כנס פנימה ה-8 מכל מקום לחצי כאן!

כנס פנימה שנה שעברה
כנס פנימה שנה שעברהצילום: אביטל הירש
רוחמה בן יוסף
רוחמה בן יוסףצילום: אריק סולטן
הרב שמואל אליהו
הרב שמואל אליהוצילום: אביטל הירש