Donald Trump
Donald TrumpReuters

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ סוגר את הפער מיריבו הדמוקרטי ג'ו ביידן ונראה בדרך לניצחון בבחירות לנשיאות שיתקיימו בתחילת חודש נובמבר.

על פי סקר חדש של אמרסון קולג' מבוסטון, הנשיא המכהן הצליח לסגור כמעט לחלוטין את הפער מהמועמד הדמוקרטי ג'ו ביידן וכעת הוא מפגר אחריו בשני אחוזים בלבד, עם 49 אחוזי תמיכה בביידן לעומת 47 אחוזים לטראמפ.

מבין הבוחרים המתכננים להבציע מוקדם טראמפ מוביל עם 50 לעומת 49 אחוזים לביידן, בעוד בקרב המצביעים המתכננים להצביע בדואר ביידן מוביל עם 67 אחוזים לעומת 28 לטראמפ.

בקרב גברים טראמפ מוביל עם 50 אחוזים לעומת 45 לביידן, בעוד אצל הנשים ביידן זוכה ל-52 אחוזי תמיכה לעומת 44 לטראמפ. בקרב המצביעים הרפובליקנים טראמפ זוכה לניצחון ברור, כצפוי, עם 83 אחוזים לעומת 14 אחוזים שיצביעו לביידן, כאשר אצל המצביעים הדמוקרטיים ביידן זוכה לתמיכה של 79 אחוזים מול 18 אחוזים לטראמפ.

סימן מעודד נוסף מבחינתו של טראמפ היא העובדה כי לראשונה מאז נכנס לתפקידו בשנת 2016 מרבית האמריקאים מביעים שביעות רצון מתפקודו כנשיא. 49 אחוזים אמרו כי הם "שבעי רצון" מתפקודו של טראמפ, בעוד 47 אחוזים אמרו כי "אינם שבעי רצון" מתפקודו של טראמפ.

הסקר של מכללת אמרסון, שנערך בסוף חודש אוגוסט ובדק את דעותיהם של 1567 אמריקאים, מעלה עוד כי טראמפ פופולרי בעיקר בקרב מצביעים בגילאי 30-49 כאשר 55 אחוזים מהם הביעו שביעות רצון ממנו, בעוד ביידן זוכה לתמיכה של המצביעים המבוגרים יותר בגילאי 65 ומעלה, אשר 55 אחוזים אמרו כי יצביעו עבורו.

גם במדינות המפתח טראמפ צימצם את הפער באופן משמעותי. במישיגן ירדה ההובלה של ביידן מ-8.4 אחוזים בסוף חודש יולי עד 2.6 אחוזים בלבד כעת. בוויסקונסין עמדה ההובלה של ביידן על 6.4 אחוזים אולם כעת הוא מוביל ב-3.5 אחוזים בלבד. גם בפנסילבניה נרשמה ירידה בפער בין שני המועמדים, וטראמפ רושם תנופה בכל מדינות המפתח.