ראש עיריית ביתר, מאיר רובינשטיין
ראש עיריית ביתר, מאיר רובינשטייןצילום: יעקב לדרמן, פלאש 90

ראש עיריית ביתר מאיר רובינשטיין שיגר היום (ג') מכתב לשר הבריאות אדלשטיין בו הוא טוען כי הכנסתה של עירו לרשימת הערים האדומות מקורה בטעות.

"אמש החליט קבינט הקורונה על הטלת מגבלות על ערים אדומות. לתדהמתי, גיליתי שביתר עילית נכנסה להגדרת עיר אדומה, למרות שעל פי כל נתון עובדתי העיר אינה אדומה", טוען רובינשטיין.

לדבריו, נכון להיום, בביתר עילית ישנם 187 חולים, כמחציתם פונו למלוניות. לטענתו ישנן ערים רבות עם כמות חולים גדולה מזו שלא הוכנסו תחת הגדרת 'עיר אדומה'.

"בביתר עילית יש 30 חולים על כל עשרת אלפים תושבים. בבדיקה פשוטה ניתן לראות כי ערים שבהם יש כ – 40 חולים ויותר על עשרת אלפים תושבים – לא הוכנסו תחת ההגדרה 'עיר אדומה'. נכון להיום, כמות הבדיקות בביתר עילית בשבוע האחרון – עומדת על כ- 900 בדיקות. ערים עם הרבה פחות בדיקות אינן מוגדרות כאדומות", הוא מסביר.

"גם אחוז הבדיקות החיוביות בביתר עילית עומד כיום על 11.5%. בעוד בערים רבות אחרות, שלא הוכנסו תחת הגדרת 'עיר אדומה', המספר עומד על 15% אחוזים. אשמח להבין את החישובים הנעשים במשרד הבריאות, אך חוסר השוויון בין הערים והעובדה שביתר עילית נכנסה לרשימת הערים האדומות ללא שום הצדקה – מחייב תיקון מיידי".

במכתבו דורש רובינשטיין משר הבריאות "לבחון מיידית את הנתונים, ולתקן את הטעות שנעשתה ואת העוול שנגרם לתושבי העיר בשל ההחלטה השגויה הזו. פעלנו בחודשים האחרונים באופן מסיבי להורדת התחלואה בעיר, תוך בניית אימון עם תושבי העיר. מציאות בה אנו מופלים באופן שאינו מובן – פוגעת באמון הציבור, וחבל".