ח"כ יולי אדלשטיין
ח"כ יולי אדלשטייןצילום: פלאש 90

יולי אדלשטיין

שר הבריאות

מדינת ישראל מתמודדת מזה למעלה מחצי שנה עם אחד האתגרים המורכבים שהיו נחלתה ב- 72 שנות קיומה. ישראל ידעה מלחמות רבות, אינתיפאדות, פיגועי טרור לרוב. בכל אלה איבדנו עשרות אלפי חללים ונפצעו לנו עוד עשרות אלפי פצועים. ועדיין יש משהו בנגיף הקורונה החמקמק ששונה מכל דבר אחר.

הקושי של אזרחי המדינה נובע בעיקר מחוסר הוודאות. חוסר וודאות בריאותי, חוסר וודאות כלכלי, ואם לא די בכך – גם חוסר וודאות פוליטי. אי אפשר להישאר אדישים למצוקת האנשים. בעל עסק שנפגע נוכח החלטות הממשלה זועק מדם לבו ובצדק. כל החלטת ממשלה להגבלת עסקים צריכה להתקבל תוך מתן פיצוי מלא לבעלים של אותם עסקים.

אי אפשר גם להישאר אדישים למראה החולים הבינוני והקשה במחלקות הקורונה בבתי החולים. בשלושת החודשים האחרונים מאז כניסתי לתפקיד שר הבריאות ביקרתי בהרבה בתי חולים. בבית החולים שמיר (אסף הרופא לשעבר) גם נכנסתי לתוך מחלקת הקורונה, כמובן תוך לבישת המיגון הנדרש. הסתכלתי לחולים בעיניים וראיתי את הכאב, את חוסר האונים מול נגיף שחזק מהם.

הם ביקשו ממני בקשה קטנה וחשובה: תגיד שם בחוץ לכל המזלזלים בנגיף, שהמחלה קשה יותר מכל שפעת. תבקש מהם בשמנו לשמור על ההנחיות: עטיית מסכה, שמירת מרחק והקפדה על היגיינה. זה אולי לא כיף, אבל זה הרבה יותר קל מלהיות מאושפז בבית החולים.

ואני מבקש מכם: בואו יחד נעזור לצוותים הרפואיים המצוינים שלנו לשמור על כל אחת ואחד מאיתנו. ההנחייה לא מסובכת, רק ביחד ננצח!