השר טרופר בביקורו במחלקה
השר טרופר בביקורו במחלקהצילום: דוברות הדסה

שר התרבות, חילי טרופר הגיע היום (שלישי) לבקר את ילדי המחלקה להמטואונקולוגיה ילדים בהדסה עין כרם, השוהים בה גם ביום הראשון ללימודים, ולחזק את רוחם.

השר, מלווה ברעייתו צופית המשמשת אחות במחלקה, זכה להכיר אישית את הילדים ומשפחותיהם וחילק להם מתנות שנתרמו על ידי ההתאחדות לכדורגל. החיוכים הרחבים על פניהם של הילדים כשאחזו בחולצות הנבחרת, בבובות פרווה או ביומנים צבעוניים, כבר אמרו הכל.

טרופר בחר לפתוח את בוקר שנת הלימודים החדשה במחלקה בה מאושפזים ילדים בגילאים שונים המתמודדים עם מחלת הסרטן, ולכל אחד איחל שנה טובה ובריאה ואף חזרה מהירה ללימודים.

את השר ליוו בביקורו סגן מנהל בית החולים, ד״ר ינון בודה, מנהל מחלקת המטואונקולוגיה ילדים ד״ר גל גולדשטיין והאחיות הראשיות במחלקות, כרמלה כהן ואתי לוי.

"אני מתפעל מכך שבמחלקה לא פשוטה יש המון חיוכים ואווירה משמחת", הדגיש השר במהלך הביקור. "הגעתי כדי להגיד לילדים כאן שהם לוחמים אמיתיים, ולאחל שנה באמת שונה. בריאה וחזקה יותר, מוצלחת ומהנה בלימודים".

אתי לוי, האחות הראשית באשפוז יום הסבירה כי דווקא במחלקה הזו, אכן שומרים על מורל גבוה. "אנו מטפלים כאן בילדים, המון ילדים", אמרה, "אז אנחנו עושים הכל כדי שמצב הרוח שלהם ישאר גבוה, כדי שיהיו כאן צחוק וחיוכים וההתמודדות תהיה קלה יותר. גם עבורם - וגם עבור בני המשפחה אותם אנחנו מלווים לאורך כל הדרך".

מנהלת בית הספר לילדים, עדנה פינצ׳ובר, סיפרה לשר טרופר כי לימודים מרחוק הם בכלל יוזמה ותיקה בבית הספר לילדים, וכי הם מורגלים בשיטת הלימוד הזו. ״אנו מאפשרים לילדים המאושפזים כאן זמן ממושך ללמוד מרחוק עם הכיתה שלהם, עם מחשב ורמקולים שמאפשרים להם ממש להיות שותפים לשיעורים. אנו נותנים להם להרגיש את ההווי הכיתתי וכמובן מלמדים אותם כאן בבית הספר לילדים בהדסה, מקצועות ושיעורי העשרה נפלאים. הם נהנים מהתנסות במוזיקה ואומנות, במדעים ושאר המקצועות בלמידה רב תרבותית".

השר פגש בביקורו את הדר פישר בת ה-14.5 המטופלת במחלקה, יחד עם אימה. הדר תלמידת תיכון זיו בירושלים, הייתה אמורה להתחיל את שנת הלימודים בכיתה י׳, אך מחלתה מחייבת טיפול גם היום. "אני כבר אתחיל את השנה ביום חמישי״, היא סיפרה בחיוך לשר התיירות.

בהמשך פגש את הנערים יובל דנילוביץ׳ ודניאל לוי מירושלים, המטופלים במחלקה: ״כבר היה לי שווה להיות כאן היום ולפגוש את אותך, השר״, אמר לו יובל.

לבסוף הכיר את התינוקת אהובה ליבא המאושפזת במחלקה ואת הנערה מיכל הרמן ואימה, מהן שמע על הלימודים המתוכננים עבורה ועל השתלת מח עצם שתעבור בקרוב.