תעודות השגחה של צהר
תעודות השגחה של צהרצילום: יוסי זליגר

ארגון ליב"ה תוקף את אנשי ארגון צהר בעקבות הודעתם הבוקר (שלישי) כי הגיעו לפשרה עם הרבנות הראשית לישראל באשר לתעודות הכשרות אותן הם מנפיקים ללקוחותיהם.

"מערך הכשרות של צהר הולך ודועך", תקפו, "לא רק שלא מצליחים לצרף עסקים חדשים, אלא מאבדים עוד ועוד עסקים שמבינים שהציבור רוצה כשרות של הרבנות ולא של ארגונים פרטיים ומפוקפקים".

ארגון ליב"ה מתייחס לפרסום כי בעקבות שיח משותף בין צהר לרבנות הראשית הבהירה זו האחרונה כי תתאפשר הודעה מטעם בית העסק שהוא מפוקח על ידי גוף חיצוני תוך ציון בולט שלא מדובר ברבנות.

הרבנות הבהירה כי אמנם תתאפשר הודעה שכזו מטעם בית עסק אך מכחישים שמדיניות האכיפה הפלילית החדשה של הונאות כשרות נבעה משיח מול הארגון.

"אחרי שהבינו שהציבור לא קונה את כתבות ההכפשה שלהם נגד הרבנות ומערך הכשרות שלה, החליטו לשנות אסטרטגיה ולהמציא סיפורים ופשרות שלא היו", תקפו בליב"ה. "'הפשרה' היא תולדה של מסמך שהפיצה יחידת ההונאה בכשרות על מנת להסדיר את הנושא, לפיו יותר אך ורק לבית העסק עצמו להצהיר על כשרותו, ולא לגוף חיצוני. זו המדיניות המקובלת על פי פסיקת בג"ץ והנחיות היועמ"ש, אולם בצהר סירבו לקיימה עד היום".

"חבל שבמקום להתנהל בצורה ישרה ובשקיפות כפי שהבטיחו, ממשיכים בצהר למכור כזבים לציבור", הוסיפו. "הציבור חכם, ולא קונה את ההתנהלות המלוכלכת הזו. אנו שבים וממליצים לארגון צהר להודות בטעותם ולחזור בהם מהקמת המערך הכושל הזה".