פיגוע בשומרון: מחבל דרס לוחם ושוטר, ורץ עם סכין שלופה

לוחם צה''ל ושוטר נפצעו הבוקר (רביעי) באורח קל בפיגוע דריסה בצומת תפוח שבשומרון. המחבל נורה ונוטרל - מצבו מוגדר בינוני.

צוותים של מד"א שהוזעקו למקום העניקו טיפול רפואי ראשוני לשני הפצועים ופינו אותם לבית החולים בילינסון בפתח תקווה.

חובש בכיר במד"א אביאל ממליה סיפר: "כשהגענו למקום שני הפצועים, גברים כבני 20 ו-23 התהלכו בזירה כשהם בהכרה וסובלים מחבלות קלות. הענקנו להם טיפול רפואי ראשוני ופינינו אותם במצב קל להמשך טיפול בבית החולים".

מהמשטרה נמסר "לעבר שוטרים שעמדו בצומת תפוח ועסקו ברישום דוחות הגיע רכב שנסע לכיוונם ודרס אותם. בהמשך עצר את הרכב ירד מהרכב ורץ לעברם עם סכין שלופה. שוטר שהבחין בחשוד ירה מנשקו וניטרל את החשוד. השוטרים נפצעו באורח קל והחשוד נפצע באורח בינוני".

הסכין ששלף המחבל
הסכין ששלף המחבלצילום: דוברות המשטרה

התחקיר הראשון של צה''ל העלה כי המחבל ניסה לדרוס ברכבו לוחם צה"ל ושוטר שעמדו בצומת תפוח, ולאחר מכן יצא מרכבו עם סכין שלופה. הלוחם והשוטר נפצעו כאמור באורח קל ופונו לבית החולים. השוטר הגיב בירי והמחבל נוטרל.

יוסי דגן, ראש המועצה האזורית שומרון, הגיב לפיגוע הדריסה, "תושבי השומרון מחבקים ומחזקים את חיילי צהל ואת כוחות הביטחון יחד עם עם ישראל כולו. ומחזקים את הגיבור שניטרל את המחבל.

"כשהממשלה נסוגה מריבונות ומגמגמת בנוגע לאחיזה בארצנו אין פלא שהמחבלים של הרשות הפלסטינית אוזרים אומץ ויוצאים לפגע בחיילים ואזרחים. רק עמידה נחושה על זכותנו על הארץ תביא לרגיעה ולשקט", הוסיף.

שר הביטחון לשעבר ויו"ר ימינה נפתלי בנט אמר בתגובה לפיגוע: "במדינת ישראל 2020 משתלם להיות רוצח. אתה מרוויח הון ממשכורות, ואת ביתך לא הורסים. שבענו מילים מראשי הממשלה. הגיע הזמן למעשים. אני קורא לממשלה להפעיל מחדש כבר היום את צו הפסקת המשכורות למחבלים שהפעלתי בהיותי שר הביטחון".

פיגוע דריסה בצומת תפוח
פיגוע דריסה בצומת תפוחצילום: דוברות המשטרה