ועידת הקיץ: ראיון עם שרת המשפטים לשעבר אילת שקד

ח"כ איילת שקד (ימינה) אמרה בוועידת הקיץ של בשבע וערוץ 7 כי "נפתלי בנט צריך להציג מועמדותו לראשות הממשלה".

"אני מקווה שהפעם גם אנחנו וגם הציבור, כולנו למדנו את הלקח. ימינה צריכה להוות אלטרנטיבה מימין".

"הוא הוכיח כישורי מנהיגות וניהול דווקא בתקופות משבר. ראינו את זה גם בצוק איתן עם המנהרות וגם עם הקורונה", אמרה. "הוא צריך להציג אלטרנטיבה מימין ובכלל ימינה צריכה להבנות כאלטרנטיבה".

כפי שפורסם, בג"ץ פסק להרוס את היישוב מצפה כרמים בתוך שלוש שנים. "פסק הדין הזה עשה לי באופן אישי כאב לב גדול", אמרה. "כי אנחנו במשך שנים עוברים מכשול אחר מכשול כדי להסדיר את היישוב הזה".

לדבריה, "יש כאן עוול משפטי גדול. הכשרת היישוב אושרה על ידי היועמ"ש, היא אושרה על ידי בית המשפט המחוזי, על ידי אחד השופטים הכי מוערכים בבית המשפט המחוזי. אנחנו פיתחנו סביב הכשרת היישוב כלים מנהליים שיאפשרו להכשיר עוד מבנים רבים ביו"ש, זה נקרא תקנת השוק סעיף חמש. צר לי מאוד ששני שופטי בג"ץ, הנשיאה והמשנה, לא קיבלו את המתווה שהכנו. אני חושבת שזה עיוורון משפטי".

עם זאת, "יש נקודה אחת טובה", אמרה. "הם כן אישרו את השימוש בסעיף חמש, שאיתו אנחנו מתכוונים להכשיר בתים".

ח"כ שקד אמרה כי לא שר המשפטים הנוכחי גם לא יכול היה למנוע את פסיקת בג"ץ. "תשובת המדינה במקרה של מצפה כרמים הייתה מצויינת", אמרה. "כאן אני ליוויתי את הבג"ץ הזה מתחילתו ועד סופו ועברנו על תשובות המדינה, ותשובות המדינה היו טובות, ולכן גם השופט הנדל קיבל אותן וגם בית המשפט המחוזי. מה שנותר עכשיו לעשות, זה למצוא פתרונות יצירתיים. אני חושבת שאין טעם להגיש דיון נוסף כי התוצאה לא תהיה שונה".