משלוחים ואריזות
משלוחים ואריזותPIXABAY

עידן הקורונה מהווה גורם מזרז לכך שכיום רוב העסקים מספקים שירות משלוחים.

כל השוק עובר לאונליין בתהליך מזורז, וכתגובה ישירה לתהליך, כל העסקים עוברים לספק משלוחים, הקורונה היא רק תירוץ של בעלי עסקים לצאת מהקופסא, ולמכור את מרכולתם במשלוח ולא במכירה פרונטלית, כפי שנהוג "בעולם הישן".

אפשר ממש להרגיש את התהליך שיוצאים לרחוב, משלוחנים שעושים משלוחים לאין ספור עסקים קטנים מתגלגלים על אופניים חשמליות, רשתות מזון שפיתחו תהליכים מהירים להזמנת משלוחים, רשתות שמוכרות ציוד למחשבים שהקימו מחלקות ענקיות, הכוללות תמיכה, שירות משלוחים אקספרס ועוד.

כל עסק מייצר מערך משלוחים ומכירה אונליין כל אחד לפי גודלו. אבל כולם שם.

עושים משלוחים? ברור שכן.

מסעדות שבעבר לא ספקו משלוחים, ולא היה קיים מערך משלוחים, היום עושות משלוחים.

רשתות של ציוד מחשבים, בהם מחלקת המשלוחים הייתה שולית, כיום מנהלות מחלקות אונליין ומחלקות שילוח מתקדמות.

אפילו רשתות מזון יעלו את מערך המשלוחים שלהם.

כמו שפתחנו, הכתובת הייתה על הקיר, הקורונה היוותה זרז, כך שבחודש ימים התפתח תהליך שהיה לוקח מספר שנים בשגרה..

בעל מסעדה אמר לנו: "אתם רואים את המסעדה ריקה, אבל אם תכנסו למטבח הגריל מלא, הכל יוצא במשלוחים"

גולש שרצה לקנות ציוד מחשבים אונליין ברשת מחשבים גדולה אומר "הכנסתי את הפרטים שלי לאתר וביקשתי שיחזרו אלי, אחרי 15 דק התקשרו אלי, ממש נדהמתי לגלות כמה זה עובד מהר."

כל משבר הוא הזדמנות - צ'פטר 1

בנוסף לשוק מוצרי אריזה למשלוחים התפתח גם שוק של חברות משלוחים, דבר שמיטיב עם הלקוח, התחרות בין חברות המשלוחים הרבות שצצו כמו פטריות אחרי הגשם, גרמו לתחרות בשוק, תחרות שהביאה להוזלה של מחירי המשלוחים.

כל משבר הוא הזדמנות - צ'פטר 2

בתחום המשלוחים למסעדות/מזון מוכן, קמו מספר חברות חדשות (וישנות שגדלו) המספקות שירותי תיווך בין הלקוח לבין המסעדה, החברות האלה יצרו מאות ואלפי מקומות עבודה חדשים, החל מהייטק, פיתוח של אפליקציה/תוכנה/CRM שבעזרתה מנהלים את האופרציה, דרך משלוחנים שמבצעים את המשלוחים בפועל ועוד.

(כבר היום אנחנו שומעים תלונות (בעיקר מבעלי מסעדות) על העמלות הגבוהות שנדרשים בעלי המסעדות לשלם, מעניין לראות לאן יתפתח השוק ואם יכנסו מתחרים נוספים שיוזילו את המחיר).

ולסיום, אם גם אתם עסק שמספק שירות משלוחים, התכבדו להכיר:

אופיר ספקים שיווק ישיר של מוצרי אריזה ישירות מהיבואן - חברה ישראלית מקומית המתמחה בייצור, ייבוא ושיווק, מוצרי אריזה ומוצרים נלווים בדיוק לאותם עסקים המספקים שירותי משלוחים, החל ממעטפות מרופדות, דרך מעטפות פקינג ליסט וכלה בסרטי הדבקה ממותגים, החברה מספקת מוצרי אריזה כגון שקיות פסגור, קרטונים, מוצרים מותאמים אישית כמו מעטפות שילוח מודפסות, קרטון שטנץ מותאם אישית, סרטי הדבקה מודפסים ועוד.