אבי נעים ודדי שמחי עם נציגי כב"ה והשומר יו"ש
אבי נעים ודדי שמחי עם נציגי כב"ה והשומר יו"שצילום: דוברות

על רקע התרבות מקרי ההצתות הלאומניות ביו''ש נפגש הבוקר (שלישי) מנכ''ל משרד ההתיישבות, אבי נעים, עם נציב כבאות והצלה דדי שמחי, יחד עם נציגי ארגון השומר יו''ש.

הפגישה עסקה בנושא ההצתות ביו''ש ובחינת דרכי הפעולה להתמודד עימן.

המנכ''ל נעים סיפר כי ביו''ש ישנם מאות פרויקטים חקלאיים והמטרה היא לעבות את פעילות המתנדבים בשטח כדי למנוע את ההצתות ובמידת הצורך להאיץ את הטיפול בשריפות, זאת באמצעות שיתוף פעולה עם רשות הכבאות וההצלה.

הוצע להעניק הכשרה למתנדבים של ארגון השומר יו''ש, ולהכניס את תגבור הציוד כחלק מבסיס תקציב 2021 במשרד ההתיישבות ובהשתתפות משרדי ממשלה נוספים והמועצות האזוריות.

נציב כבאות והצלה דדי שמחי הציג את פעילות הרשות ביו''ש הכוללת פריסה רחבה ומקצועית של 30 יחידות באזור.

הנציב סיכם להעביר את ההכשרות למתנדבים, בתצורת הכשרה של כבאי שטח. בנוגע לפערים בציוד, אם קיימים, סוכם לקיים ביקור של מפקד מחוז יו''ש בחוות המדוברות כדי ללמוד את הנושא ולהתכנס לשיתוף פעולה בין המשרד להתיישבות, כב''ה וארגון השומר יו''ש כולל הקמת חמ"לים שיאויישו על ידי מתנדבי השירות הלאומי.

נציב כבאות והצלה דדי שמחי סיכם: ''אני מתרשם מפעילותו ותרומתו המשמעותית של ארגון השומר יו''ש, כמו גם מטרותיו והמשימות המבצעיות אותם הוא מוביל תוך שהוא מאפשר בכך לחוות ולתושבים לקיים שגרת חיים. בכוונתי לבחון מתווה משותף להכשרות ותמיכה מקצועית בשגרה ובחירום בו נוכל לתרום מהידע והניסיון המבצעי שלנו לחברי הארגון והחוות''.

מנכ''ל משרד ההתיישבות, אבי נעים, אמר ''אני מודה לנציב כב"ה דדי שמחי על היענותו המהירה והרצון הטוב לסייע. התרשמתי מאוד ממתקני האימונים ואני סמוך ובטוח שביחד נוכל לעשות דברים גדולים בתחומי הפעילות החופפים. משרד ההתיישבות רואה את עצמו כגורם מרכזי שתפקידו לסייע להתיישבות, בין היתר במאבק על חבלי ארץ ישראל ובכלל זה ההצתות הלאומניות בשטחים הפתוחים וכנגד החקלאים היהודים שעושים ציונות הלכה למעשה".