גלנט בחנוכת הקמפוס
גלנט בחנוכת הקמפוסצילום: אבי עשור

הקמפוס החדש של רשת עלה בבני ברק נחנך היום (רביעי) במעמד שר החינוך יואב גלנט, סגן שר החינוך מאיר פרוש, ח''כ יעקב אשר וראש עיריית בני ברק אברהם רובינשטיין.

הקמפוס משמש כמוסד חינוכי עבור למעלה מ-500 ילדים, נוער ומבוגרים עם מוגבלות שכלית התפתחותית קשה הכוללת מורכבות רפואית, המגיעים מכל רחבי הארץ.

הקמפוס בעלות של יותר מ-100 מיליון שקלים נחנך לאחר תהליך הקמה ובנייה שנמשך כעשור ובשיתוף עם משרדים ממשלתיים ותורמים. במתחם החדשני שלמעשה משמש כמוסד החינוכי הגדול בארץ ישנן כיתות מותאמות, מתחמים ייעודיים לטיפולים, בריכת הידרותרפיה חדשנית ביותר, מרפאת שיניים נגישה ועוד.

צילום: אבי עשור
צילום: אבי עשור

גלנט וחברי הכנסת סיירו במקום, נפגשו עם ילדי "עלה" והצוות המקצועי, והתרשמו מהמבנה החדשני ומהפעילות של הרשת.

שר החינוך אמר "אני חושב שהמקום הזה הוא דוגמה שמסבירה שהמדד המוסרי של עם ישראל הוא הגבוה ביותר שיש. חברה נמדדת לא בכוח ההישגים שלה אלא בכוח הדאגה שלה למי שנמצא מאחור. מי שקובע את הכיוון זה מי שנמצא בראש אבל מי שקובע את הקצב זה מי שנמצא מאחור, ואנחנו לא יכולים להתקדם בלי שכולם נמצאים ביחד. התרשמתי מאוד מהעשייה הערכית והחשובה שנעשית פה ועל כך תודתי והערכתי הרבה״.

ראש עיריית בני ברק הודה בדבריו לשר גלנט שבחר להגיע למקום וציין: "בני ברק היא העיר הכי צפופה, ולמרות זאת הוכיחה כי היא דואגת לכלל עם ישראל. דווקא עכשיו כשבני ברק נמצאת בכותרות, חשוב שיעבור המסר, שיראו איך העיר בני ברק דואגת לכולם".

סגן שר החינוך מאיר פרוש אמר: "הצעתי לשר החינוך גלנט לפתוח את השנה דווקא בחנוכת המבנה החדש של מוסד על"ה בבני ברק, מפעל עצום ומבורך שהקים הרב מרמורשטיין בעשר אצבעות. משרד החינוך סיבסד 34 כיתות וזה הזמן להכיר תודה לשר ולמשרד".

חבר הכנסת יעקב אשר שבעברו כראש העיר בני ברק קידם את המיזם לבניית הקמפוס אמר: "אני שמח לראות את המקום הזה, זה מקום שהוא מתנה לעצמנו ולנפש שלנו. חינוך זה הבסיס והליבה של הליבה, וודאי החינוך המיוחד. מאחל שתצליחו לעשות דברים בשביל מדינת ישראל ובמיוחד לחלשים ולילדים שכל כך זקוקים לנו".

הרב יהודה מרמורשטיין, מנכ"ל ומייסד רשת עלה בירך שהחיינו על הבניין החדש ואמר כי מדובר באחד הימים המרגשים בחייו: "הקמנו משפחה לתפארת בה יש לנו את העלית של העלית. בונה עולם בקניין, השלם זה הבניין. עלה זה ראשי תיבות - עוד לא התחלנו. דרך גדולה לפנינו".