בני גנץ
בני גנץצילום: אלעד מלכה

שר הביטחון, בני גנץ, מינה היום (רביעי) את אל"מ (במיל') אורלי גל ליושבת ראש הנהלת הקרן לקליטת חיילים משוחררים.

גל תחליף בתפקידה את תא"ל (במיל׳) דבורה חסיד שכיהנה כיו"ר הקרן ב-6 השנים האחרונות, ותרמה תרומה משמעותית לקידומה ולהצלחתה למען החיילים המשוחררים ובוגרי השירות הלאומי-אזרחי.

שר הביטחון גנץ אמר כי "הקרן לקליטת חיילים משוחררים במשרד הביטחון היא בעלת תפקיד חשוב ומרכזי בפעילותה להוקרת התרומה החשובה של החיילים המשוחררים ומשרתי השירות הלאומי לביטחונה ולחוסנה של מדינת ישראל, בוודאי בעת הנוכחית, על רקע משבר הקורונה והמצב הכלכלי והחברתי בישראל".

"אורלי, שמאחוריה עשייה צבאית וחברתית רחבה, תמשיך להוביל את המערכת החשובה הזו. זאת תוך דגש על הושטת יד לחיילים הנזקקים, לסיוע בהשתלבות בהשלמת לימודים, השכלה גבוהה והכשרה מקצועית שבסיומה השתלבות בתעסוקה", דברי גנץ.

השר לנושאים אזרחיים וחברתיים במשרד הביטחון, מיכאל ביטון, האמון על סוגיית החיילים המשתחררים הוסיף, "אנו מחוייבים לעשות מאמצים עילאיים בכדי לספק לחיילים המשוחררים את מירב הכלים שישמשו אותם בצעדיהם הראשוניים בחיים האזרחיים, בפרט בתקופת משבר הקורונה. לקרן לקליטת החיילים המשוחררים במשרד הביטחון עשייה משמעותית במשימה זו המתקיימת באמצעות תוכניות רבות ופרויקטים בתחומי ההשכלה והתעסוקה עבור החיילים המשוחררים בכלל והאוכלוסיות המיוחדות בפרט, ואני משוכנע שאל״מ (מיל׳) אורלי גל, תעמוד במשימה בהצלחה ותוסיף למערכת מהרקע העשיר שלה בשירות הצבאי, הציבורי והמגזר השלישי".

גנץ וביטון הודו לתא"ל (במיל') דבורה חסיד שמילאה את התפקיד והובילה את הנהלת הקרן במסירות וערכיות, תוך שיתוף פעולה עם האגף והקרן במשרד הביטחון. כל זאת, בתקופה מורכבת מבחינה חברתית וכלכלית.

האגף והקרן לחיילים משוחררים מעניקים לחיילים משוחררים ולמסיימי השירות הלאומי-אזרחי מגוון זכויות, כלים והטבות, במטרה להקל ולסייע בהשתלבותם בחיים האזרחיים, למשך תקופה של חמש שנים מיום שחרורם משירות חובה ולבודדים משוחררים עד 10 שנים.