גבי אשכנזי
גבי אשכנזיצילום: אוליבייה פיטוסי - פלאש 90

שר החוץ גבי אשכנזי תקף הבוקר (חמישי) בראיון לרדיו 103FM את התנהלותו הפוליטית של ראש הממשלה, בעקבות מידור בכירי כחול לבן בהמו"מ עם איחוד האמירויות ואי כינוס הממשלה

"התנהלות נתניהו מזכירה לי פרשות אחרות מהעבר... לא יעלה על הדעת שראש הממשלה לא ישתף את שר הביטחון והשר החוץ שלו, במלחמה כמו בשלום, ואני מקווה שהלקח נלמד", אמר אשכנזי.

"מי שמכנס את ישיבות הממשלה זה רה"מ. זה מגוחך לא לכנס ממשלה כי מישהו כועס על מישהו. אני עומד נבוך מול הציבור ולא מאמין. ידנו מושטת לשותפות. אנחנו מקווים שכולם יתעשתו וישימו בצד את כל מה שלא רלוונטי למאבק בקורונה", הוסיף שר החוץ.

על הקושי בהתמודדות עם משבר הקורונה אמר אשכנזי, "אנחנו מיישמים לאט את התוכניות, באיחור של חודשים, תוכנית 'הרמזור' של פרופ' גמזו טובה. אימצנו אותה, טרם מימשנו אותה... אני יוצא נגד ההתקפות על גמזו, הוא לא נכשל... סגר כללי הוא פתרון אחרון".

אשכנזי הבהיר שבמפלגתו ימשיכו להיאבק על אישור התקציב הדו שנתי שימנע הליכה לבחירות, "נמשיך להילחם על התקציב, לוותר זה לא אופציה. הכי קל זה לפרק את הממשלה וללכת לבחירות, אבל ישראל צריכה ממשלה מתפקדת ואנחנו ממשיכים להילחם על זה.. את עם ישראל לא מעניינת הרוטציה, מעניינת אותם הבעיה הכלכלית, שצריך לפתור".

"אנחנו קפצנו על הרימון... הכי קל זה ללכת לבחירות, אבל אנחנו לא נוותר על ממשלה מתפקדת, וכשרוצים ממשלה מתפקדת - אפשר... אין תקציב כבר שנתיים... אני מאמין שהאחריות בסוף תגבר", הוסיף.

בתגובה לדרישה שפרסם ח"כ עפר שלח לקיום פריימריס ביש עתיד אמר אשכנזי, "במידה מסוימת הופתעתי, אבל החברות מעל הכל והם יפתרו את זה. 'כחול לבן' היא מפלגה צעירה ואנחנו בונים אותה. בני גנץ הוא המנהיג והמייסד של 'כחול לבן' וככה זה יהיה".