הבטיח ריבונות. נתניהו
הבטיח ריבונות. נתניהוצילום: הדס פרוש, פלאש 90

מועצת יש"ע פתחה היום בקמפיין מיוחד בעקבות הקפאת אישורי הבנייה, זאת במטרה ללחוץ על ראש הממשלה בנימין נתניהו לכנס את מועצת התכנון אשר לא התכנסה כבר מעל לחצי שנה.

כזכור, מועצת התכנון העליונה (מת"ע) אחראית, לאחר אישור מדיני, לאשר את הבנייה ביהודה, שומרון ובקעת הירדן אך מעל לחצי שנה לא התכנסה המועצה כדי לדון בקידום תוכניות. בקנה מחכות כ-5,500 יחידות דיור לאישור, אשר אינן מקודמות כבר חודשים רבים.

בעקבות כך, יוצאת מועצת יש"ע בקמפיין תחת הכותרת "ריבונות – אין, הקפאה – יש", ומאשימים את ראש הממשלה נתניהו גם בהורדת מהלך החלת הריבונות מהפרק וגם בעצירת אישורי הבנייה ביהודה ושומרון למשך יותר מחצי שנה. בהמשך הבאנר, מופיע הכיתוב "ראש הממשלה, כבר 188 ימים שלא אושרו תכניות בנייה ביהודה ושומרון!", כאשר מניין הימים מתחלף מדי יום.

בתחילת השבוע שלחה מועצת יש"ע מכתב דחוף לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשר הביטחון וראש הממשלה החליפי בני גנץ, בו היא קוראת להם לכנס את המת"ע עוד השבוע ולאשר את אלפי יחידות הדיור אשר מעוכבות.

יו"ר מועצת יש"ע דויד אלחייני אמר, "אני מרגיש כאילו חזרנו 4 שנים אחורה, לימי אובמה, בהם היינו נתונים לחסדיהם של האמריקאים בכל הנוגע לבנייה ביהודה, שומרון ובקעת הירדן. בנייה בהתיישבות היא ערש החיים של תושבי האזור. לא נמשיך להיות שבויים בידי תהליכים כאלה ואחרים, אשר אין להם שום קשר לקידום התכנון בהתיישבות. אני קורא לראש הממשלה – כנס את מועצת התכנון העליונה בהקדם".

ראש המועצה האזורית גוש עציון שלמה נאמן הוסיף, "אדוני ראש הממשלה, במערכות הבחירות הרבות רצנו מדלת לדלת כדי שנתניהו שתבחר לראשות הממשלה ותקיים את הבטחתך למימוש החלת הריבונות. 100 ימי החסד של הממשלה עברו ולא רק שהריבונות התרחקה מאז, אלא שעכשיו גם לא נותנים לנו את האישורים הבסיסים לקיום חיים נורמליים. אנחנו קוראים לך ראש הממשלה, לדאוג גם למצביעיך ולקבוע מיידית ישיבה לאישור תוכניות הבנייה שמחייבות את אישורך. אדוני ראש הממשלה, הריבונות כבר לא נרשמת לזכותך, האם הקפאת הבניה דווקא היא תרשם?".