צופיה טנא
צופיה טנאצילום: עצמי

לפני 7 שנים קרה לצופיה טנא (בורובסקי) הנורא מכל. בעלה אביתר בורובסקי (נאפו) נרצח בפיגוע דקירה בצומת תפוח.

מאז היא הצטרפה מאז לשורת מתנדבי מערך הרפואה של המועצה האזורית שומרון. גם אתמול היא פעלה לצידם אלא שהפעם מצאה עצמה מטפלת בפצועים מפיגוע דקירה בדיוק במקום בו נרצח למוות בעלה אביתר בורובסקי הי"ד. צופיה נדהמה כאשר גילתה את שעת הפיגוע. 8:12 בדיוק השעה בה נרצח בעלה.

יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון חיזק את צופיה ואמר, "היא דוגמא לנחישות וגבורה. והיא מחזקת את כולנו. המעשה שעשתה צופיה להצטרף לשורות מערך הרפואה של המועצה האזורית שומרון לאחר הפיגוע הנורא בו נרצח אביתר הוא נצחון החיים על המוות. ניצחון האור על החושך".

צופיה סיפרב על התחושות שלה לאחר האירוע. "לא הייתי אמורה להיות שם אתמול, אבל כנראה שלא אני מחליטה איפה ומתי להיות בדיוק כמו לפני 7 וחצי שנים. הגעתי לצומת תפוח ועמדתי בפקק, ראיתי שיש בצומת התרחשות, בשלב הזה עדיין לא הבנתי שאני יכולה לעזור. רק אחרי שעברתי את הצומת הבנתי מה ראיתי, מחבל שוכב, עם פגיעת בטן".

"הסתובבתי והגעתי לסייע, הצטרפתי לצוות האמבולנס אלעד ורבקי, העלנו את הפצועים החייל והשוטר לאמבולנס וטיפלנו בפציעות בגפיים. האמבולנס התחיל פינוי כשבשלב הזה הגיע אט"ן של מד"א והצוות טיפול נמרץ הצבאי שטיפלו במחבל. רק אחרי שכולם פונו הבנתי מה ראיתי ומה עברתי".

"גם אז היה מחבל אחד, גם אז היתה סכין, גם אז זה היה בצומת תפוח. כמו אז גם היום אלעד ואביאל היו בשטח ראשונים, כמו אז גם היום נרי שקבע מוות על אביתר הגיע למקום וטיפל. אז אביתר נרצח, היום ניצלו חיים. אז הייתי בצד הנפגע, היום אני בצד המטפל והמסייע. מתפללת שלא יהיו אירועים נוספים, אבל אם כבר אז שיסתיימו כמו היום ולא כמו אז".

מערך הרפואה של המועצה האזורית שומרון מונה מאות מתנדבים מכל רחבי השומרון שנענים לילה לילה לקריאות מכל רחבי השומרון. המערך מחזיק 13 אמבולנסים וציוד רפואי ופועל בשיתוף פעולה עם מד"א.