שולמית גרי
שולמית גריצילום: דוברות

נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון, הודיע היום (חמישי) על החלטתו למנות את שולמית גרי לתפקיד מנכ"לית בנק ישראל.

גרי תיכנס לתפקידה ב-21.9.2020 עם סיום תפקידו של המנכ"ל היוצא מר חזי כאלו. הנגיד קיבל את ההחלטה לאחר שריאיין מספר מצומצם של מועמדים שהועברו לבחינתו על ידי ועדת האיתור שבראשות המשנה לנגיד.

גברת שולמית גרי שימשה עד לאחרונה כמנכ"לית (סגנית נשיא למינהל וכספים) של מכון וייצמן למדע. במסגרת תפקידה ניהלה את המכון שבו כ-2,000 עובדים וכ-1,700 סטודנטים לתארים מתקדמים.

גרי ניהלה תקציבים משמעותיים והובילה פרויקטים גדולים בתחומי התשתיות והבינוי, הרכש, ההתייעלות וההמשכיות העסקית. בתפקידה הקודם היא שימשה כיועצת המשפטית של מכון וייצמן למדע, לאחר שהקימה את הלשכה המשפטית במכון.

כמו כן, במסגרת תפקידיה הייתה חברה במספר ועדות דירקטוריון, ועדות השקעה של מכון וייצמן למדע וכן בוועד המנהל של מכון דוידסון לחינוך מדעי. לפני כן שימשה כעורכת דין בתחום המסחרי אזרחי במשרדי עורכי דין ובשוק הפרטי.

שולמית גרי היא עורכת דין בהשכלתה ובעלת תואר ראשון במשפטים מאוניברסיטת תל אביב. מתגוררת בתל אביב, נשואה ואם ל-3 בנות.

נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון, מסר "אני מברך על מינוייה של שולמית גרי למנכ"לית הבנק. אני משוכנע כי הניסיון העשיר והידע הרב שלה בתחומי הניהול, כמו גם היכולת המוכחת להובלת פרויקטים ותהליכים ניהוליים משמעותיים, יסייעו רבות לבנק ישראל להשגת מטרותיו. אני שמח על נכונותה של שולמית לקחת על עצמה תפקיד חשוב זה בעת הזאת ומאחל לה הצלחה רבה. כמו כן, אני רוצה להודות למנכ"ל היוצא, ידידי חזי כאלו על תרומתו העצומה לבנק והעשייה המאומצת רבת השנים למען מדינת ישראל, וכן לחברי ועדת האיתור על עבודתם".

שולמית גרי, המנכ"לית המיועדת, אמרה "לכבוד הוא לי להצטרף לבנק ישראל, מוסד מהחשובים והמכובדים במדינת ישראל. אני נכנסת לתפקיד בתחושת שליחות והבנה עמוקה לאחריות הנלווית לתפקיד זה. אנו מצויים בתקופה לא פשוטה שמחייבת אותנו להידרש לאתגרים לא מבוטלים. אני משוכנעת, שבהנהגת הנגיד וביחד עם הנהלת הבנק ועובדיו המסורים, נעמוד באתגרים אלה בהצלחה לטובת מדינת ישראל ואזרחיה".