בן שבת: הגענו לכאן כדי להפוך חלום למציאותערוץ כנסת

אין ספק שאחת הדמויות הבולטות בטיסה ההיסטורית השבוע לאיחוד האמירויות היא ראש המטה לביטחון לאומי מאיר בן שבת.

נציג המגזר לאמירויות הוא מספר 12 במשפחה עם 14 ילדים, הוריו עלו ממרוקו והוא למד בחינוך הממלכתי דתי ובישיבת בני עקיבא אוהל שלמה. ויש גם יחוס: בתו של בן שבת נשואה לנכדו של הרב חיים דרוקמן ובת אחרת שלו נשואה לעוזרו של הרב דרוקמן.

משחק טניס תמים בין חנוך דאום לשלום מיכאלשווילי הפך לפסטיבל רשת שיצא משליטה וכולנו צוחקים. אחרי תיעוד ההחמצה של מיכאלשווילי החל דאום לשתף ספורטאים ומאמנים המנחמים אותו ומציעים לו עזרה בעולם הטניס. בשלב מסויים גם שר הביטחון לשעבר נפתלי בנט ושר התרבות חילי טרופר נרתמו לנחם את מיכאלשווילי.

אלא שהבוקר חל טוויסט חשוב בעלילה ואנחנו ב-7 ברנז'ה לא פספסנו: מיכאלשווילי שיתף תיעוד של דאום מחמיץ בעיטה בכדור על חוף הים לצד הפסוק "שָֽׁמְעוּ֙ כׇּל־א֣וֹיְבֵ֔ינוּ וַיִּֽרְא֗וּ כׇּל־הַגּוֹיִם֙ אֲשֶׁ֣ר סְבִֽיבֹתֵ֔ינוּ וַיִּפְּל֥וּ מְאֹ֖ד בְּעֵינֵיהֶ֑ם וַיֵּ֣דְע֔וּ כִּ֚י מֵאֵ֣ת אֱ-לֹהֵ֔ינוּ נֶעֶשְׂתָ֖ה הַמְּלָאכָ֥ה הַזֹּֽאת". דאום לא נשאר חייב והגיב: "תסתכלו טוב עלי, הבחור השמן שנופל שם בגמלוניות לאחור, מנסה לבעוט בכדור ומתהפך כלטאה עם פרקינסון - הבחור הזה ניצח את שלום בטניס".

בנט נרתם לרומם את מצב הרוחללא

חנוך דאום מתחבר אל החוףשלום מיכאלשווילי

השקת נפוליאון
השקת נפוליאוןצילום: ערוץ 7

בכיכר המוזיקה בירושלים נערך אירוע השקה מיוחד של מסעדת נפוליאון, בבעלותו של איש העסקים לורנט לוי. 7 ברנז'ה מתרגשים: פתיחת עסק בשיא גל הקורונה השני זה לא דבר פשוט אך חשוב מאוד. תזמינו, נבוא.

ח"כ אופיר סופר מפנק את הצוות הפרלמנטרי: לקראת סיום פגרת הקיץ של הכנסת, סופר עלה עם שלושת היועצים הפרלמנטרים שלו לצפון. הם טיילו בנחל הקיבוצים ולא וויתרו על תמונה משותפת. נצפו: מתן בן הרוש, אילן רובין, אליחי בן ישי וכמובן אופיר סופר.

צוות אופיר סופר
צוות אופיר סופרצילום: דוברות

ח"כ מתן כהנא נחלץ לעזרת מפעל השוקולד "יער הקקאו" ועזר להם לשחרר מכונות לייצור שוקולד שנתקעו בגלל בירוקרטיה. החלק החשוב באמת: מתן כהנא הוזמן כאורח כבוד למפעל השוקולוד וטעם ממעדן הקקאו.

מתן כהנא מתפנק
מתן כהנא מתפנקצילום: ללא

יועץ דתי חדש הצטרף לצוות של ח"כ שרן השכל מהליכוד. עקיבא לם, לשעבר הדובר של ח"כ מוטי יוגב, יחל לשמש כדוברה של ח"כ השכל. 7 ברנז'ה מזהים: זה מתחיל בללכת שבוע עם כיסוי ראש, ממשיך בצירוף דובר דתי וכולנו יודעים איפה זה יגמר...

שרן השכל ועקיבא לם טרם משבר הקורונה
שרן השכל ועקיבא לם טרם משבר הקורונהצילום: באדיבות המצולם

סא"ל הרב אשר לנדאו מסיים את תפקידו כראש ענף זיהוי וקבורה ברבנות הצבאית הראשית וכן 19 שנות שירות בצה"ל. בשנים אלו שימש גם ראש מדור כשרות ורב אגף טכנולוגיה ולוגיסטיקה. יחליף אותו סא"ל הרב איתי בר ניצן שמשמש כרב זרוע היבשה. התפקיד הבא: חכו עם זה רגע, אחרי שירות כזה ארוך.

סא"ל הרב אשר לנדאו
סא"ל הרב אשר לנדאוצילום: דובר צה"ל

מזל טוב לרגל האירוסין של מתן רביבי, בנו של ראש המועצה המקומית אפרת עודד רביבי, עם מעיין קישון. רביבי המאושר הוא סטודנט להנדסה תעשייה וניהול וקישון המאושרת בדיוק סיימה תואר במשפטים ותחל את ההתמחות אצל הממונה על ההגבלים העסקיים. 7 ברנז'ה מאחלים: מזל טוב וחתונה רבת משתתפים.

מתן רביבי ומעיין קישון
מתן רביבי ומעיין קישוןצילום: באדיבות המצולם

השבוע התקיימה בשידור ישיר 'ועידת הקיץ של בשבע וערוץ 7'. הועידה שודרה מאולפני ynet ושודרה בין היתר כאן באתר ערוץ 7 וברשתות החברתיות. מדור 7 ברנז'ה מספק לכם הצצה למאחורי הקלעים של ועידת הקיץ המרתקת.



עיריית ירושלים הוכיחה התארגנות מרשימה כשחילקה את רחבת בניין העירייה בכיכר ספרא לקפסולות וקיימה בכל ערב מופע. בין השאר הופיעו: ברי סחרוף, שולי רנד, שלומי שבת, חנן בן ארי, נועה קירל, סטטיק ובן אל, עידן עמדי, שרית חדד. מלבד ראש העיר משה ליאון שהגיע להופעות, והזמר הדתי חנן בן ארי שהופיע בעצמו, נצפו שר התרבות חילי טרופר, הפרשן עמית סגל, דובר מועצת יש"ע אלנתן זכריה ועוד.

ברי סחרוף עושה צמאהאריה לייב אברמס

קפסולות בכיכר ספרא
קפסולות בכיכר ספראצילום: דוברות עיריית ירושלים

הרב יעקב אריאל נפגש בביתו עם דיין בית הדין הרבני צפת, הרב איתן זן בר והרב שמואל ששון, יו"ר גרעין הדר להדר חיפה, שם הוא אמר: "ממליץ לכל מי שלמד אי פעם בישיבה לחזור ללימוד התורה בספסלי בית המדרש". מה היה שם? הרב אריאל שמע על תכנית "הדרת חכמים" במסגרתה חוזרים לספסל הלימוד אלו שהחלו את לימוד הסמיכה לרבנות בעבר והפסיקו.

נפגשים עם הרב יעקב אריאל
נפגשים עם הרב יעקב אריאלצילום: בנציון נחושתן