קל לעלות, קשה לרדת
קל לעלות, קשה לרדתצילום: iStock

הקוסם ואומן האשליות דייויד בליין הדהים אתמול את העולם כאשר הצליח לעוף בשידור חי מעל מדבר אריזונה בעזרת בלונים בלבד.

בליין כינה את הפעלול "התרוממות" (Ascension) והצליח לעלות לגובה של כ8 ק"מ מעל הקרקע כשהוא אוחז בכ50 בלוני הליום גדולים.

האירוע כולו הועבר בשידור חי ביוטיוב, וזכה למיליוני צפיות ברחבי העולם. לדברי בליין, הוא התכונן לאירוע הזה כבר עשור שנים, והגדיר אותו כ"הופעה הכי גדולה בחייו עד כה".

הרעיון לעוף בעזרת בלונים מוכר בעיקר בזכות הסרט "למעלה" בו גיבור הסרט מרים את ביתו לאוויר בעזרת אלפי בלונים, אבל לדברי בליין ההשראה שלו הייתה דווקא סרט ישן בהרבה בו ילד עף לאוויר בעזרת בלונים. כדי לרדת חזרה לקרקע, בליין השתמש במצנח והתעקש ללבוש אותו עליו רק אלפי קילומטרים באוויר, ולא לפני העלייה.

על מנת לבצע את הטיסה באופן חוקי, בליין השיג רישיון טייס פרטי על כדור פורח וכן רישיון ייחודי להטסת בלוני הליום גדולים באוויר. בנוסף, כחלק מההכנה לטיסה בגובה רב, בליין התרגל לשהות בלי חמצן רב וכן למד לקרוא את הרוח ולנווט את עצמו בה.

בליין ידוע בפעלולים יוצאי דופן שערך במהלך השנים שכללו לרוב סכנת חיים והכנה ארוכה מראש. בעבר, בליין הכניס את עצמו לארון שקוף מתחת לאדמה למשך שבוע עם כמות מצומצמת של מים בלבד, נכנס לתוך קובייה קרח ענקית במרכז ניו יורק ואף עמד על עמוד בגובה 30 מטרים למשך יומיים וחצי.

כיום, כאשר הוא כבר אבא לילדה קטנה, בליין מסר שהוא כבר מעדיף שלא לסכן את עצמו, ולכן יצר פעלול שלא יפחיד את הבת שלו אלא ייתן לה השראה. לאחר שבליין ירד מהטיסה הארוכה, הוא סיכם שהיה מדובר בחוויה מדהימה, אבל שאחרי הכל- הוא עשה את כל זה בשביל הבת שלו.

רוצים עוד? כתבות חדשות כל יום בנוער ערוץ 7- המקום בשבילכם