עמותת תנופהצילום עצמי

בתקופה שבה אנחנו חיים 'תקופת הקורונה', אנו שומעים כל הזמן את המלצת הרופאים – "תישארו בבית" – אבל מה עם אלו שעבורם הבית הוא מקום שקשה לחיות בו? עמותת 'תנופה בקהילה' הוקמה כדי לסייע להם.

עובדי ומתנדבי העמותה נכנסים לבית המשפחה ועורכים בו שיפוץ בהתאם לצרכי המשפחה, והכל ללא עלות למשפחה.

את הפרויקט המיוחד הזה, הקים בשנות ה-90 גבי נחמני, מנכ"ל ומייסד עמותת תנופה בקהילה. גבי גדל בבית עם גג דולף שהקירות בו היו מתפוררים. היה לו חלום קטן - שיהיה לו בית נורמלי. מאז, זו משימת חייו. גבי הגשים לאלפי משפחות את החלום. "שיפוץ הבית לא רק משקם את המציאות הפיזית של המשפחה, הוא מהווה אמצעי להתחדשות, לתקווה, לצמיחה, ולהוצאת המשפחה לדרך חדשה".

לתרומה קטנה שתלווה אותן בשנים הבאות לדרך חדשה >>>

בשנת 2014, גבי הקים את העמותה באופן רשמי והתחיל לגייס עובדים סוציאליים, צוותי שיפוץ מקצועיים ומתנדבים לטובת הליווי הטיפולי והשיפוצים בבתים. כל משפחה שמלווה על ידי העמותה מקבלת, ליווי טיפולי מקצועי שמאפשר לה לצאת ממצבה לחיים בריאים יותר, ובשיאו של התהליך הבית עובר את השיפוץ הנדרש כדי להיות ראוי למגורים ומכבד את בעליו.

המשפחות הנזקקות לסיוע מופנות אל העמותה על ידי מחלקות הרווחה בערים השונות. למחלקות הרווחה אין את היכולת והכלים לתת מענה למשפחות שצריכות עזרה בשיפוץ ותיקון בית עם תנאי דיור קשים. הפתרון שמציעה 'תנופה בקהילה' הוא הפתרון ההוליסטי, גם מבחינה טיפולית וגם מבחינת השיפוץ הפיזי.

התהליך מתחיל בפגישת היכרות עם העובדת הסוציאלית, שמתחילה ללוות את המשפחה, מבררת את הצרכים של המשפחה, וכך נוצרת רשימת התיקונים הנדרשת בבית. העמותה מגייסת את העובדים והמתנדבים, כדי לבצע את פעולות השיפוץ, כך שהמשפחה תוכל לחיות בבית בבטחה ובכבוד. במקביל, המשפחה ממשיכה בליווי המקצועי של העובדת הסוציאלית עד שהיא מצליחה לעמוד על הרגליים בזכות עצמה.

'תנופה בקהילה' מטפלת בכל הנדרש בבית של המשפחות החל מבטיחות, חשמל, אינסטלציה, מטבח, צביעת קירות, החלפת דלתות, מערכות ביוב שבורות ובלתי סניטריות, גגות דולפים, דודי מים מקולקלים, קירות טחובים, חלונות שבורים ועוד. בנוסף, העמותה מגייסת חברות ואנשי מקצוע שנרתמים לעזור ולתרום את חלקם בפרויקטים המיוחדים של העמותה.

לתרומה קטנה שתלווה אותן בשנים הבאות לדרך חדשה >>>

אחד הסיפורים המרגשים שטופלו בתקופה האחרונה הוא הסיפור של שושי, אם חד הורית לשישה ילדים ובנוסף מטפלת גם באמא שלה החולה. שניים מששת ילדיה המקסימים הם עם צרכים מיוחדים. אחד מהילדים סובל מהתפרצויות והתקפי זעם בלתי נשלטים וכתוצאה, שבר ארבע דלתות בבית, כשבניהן המקלחת והשירותים. בני המשפחה נאלצו לחיות ללא דלתות וללא הפרטיות הכי בסיסית. העמותה גייסה את חברת 'פנדור'. הצוות של תנופה בקהילה צבע ושיפץ את הבית, ו'פנדור' התקינו דלתות חדשות במקצועיות.

עד היום העמותה שיפצה מעל 5,500 בתי משפחות. נשים חד הוריות, ניצולי שואה, קשישים, נפגעי טרור, חיילים ממשפחות רווחה, עולים חדשים ומשפחות מצוקה.

הארגון המיוחד הזה, לא מקבל שום תקציב ממשלתי או ציבורי. המדיניות כיום היא, שהממשלה לא יכולה לתקצב שיפוץ בבעלות פרטית. הארגון מתקיים רק על ידי תרומות של אנשים טובים, הרואים את החשיבות וההשפעה הלאומית של פעילות מבורכת הזו. בתקופה הנוכחית, בעוד נגיף הקורונה משתלט על החיים של כולנו, חלק גדול מהאוכלוסיות שמופנות אל העמותה הן משפחות, שבנוסף למצב ביתן הן בקבוצת סיכון, וכשהן נאלצות להיות בביתן כל היום, מצב הבית הופך להיות דבר קריטי.

החלק שלך בפעילות, יכול להיות קרש ההצלה של עוד קשיש שיודע שבחורף הקרוב הגג שלו יתמלא במים ולא יהיה לו חשמל, של עוד משפחה שצריכה דלתות לחדר האמבטיה כדי שהילדים יוכלו להתקלח בפרטיות, לעוד ילד שקירות חדר השינה שלו מתפוררים והוא מתבייש להזמין חברים לביתו. המשפחות האלו זקוקות לך.

לתרומה קטנה שתלווה אותן בשנים הבאות לדרך חדשה >>>

מטבח לפני שיפוץ של העמותה
מטבח לפני שיפוץ של העמותהצילום: עצמי

 

המטבח לאחר השיפוץ
המטבח לאחר השיפוץצילום: עצמי
תוך כדי עבודה
תוך כדי עבודהצילום: עצמי