רעל
רעלצילום: ISTOCK

לאחר ההודעה של בית החולים בברלין כי בדמו של אלכסיי נבאלני נמצאו שרידי הרעל נוביצ'וק ששימש בעבר לניסיון הרעלה של סוכנים כפולים רוסיים, דורשים כעת פוליטיקאים בכירים בגרמניה מהאיחוד האירופי לנקוט בצעדים קשים ולהפעיל תגובה קשה במיוחד נגד רוסיה.

נורברט רוטגן, יו"ר ועדת החוץ של הפרלמנט הגרמני, אמר בראיון לרשת ADR כי האיחוד האירופי חייב להגיב על ניסיון ההרעלה של נבאלני. "כעת אנו שוב עומדים בברוטליות בפני המציאות של משטר פוטין המתייחס לאנשים בבוז. הנשיא פוטין הציג את העוצמה הרוסית בסוריה, לוב ובלארוס. השאלה היא האם האירופאים תמיד בסופו של דבר לא יעשו כלום? אם כן, אנחנו נהפוך להיות לא רלוונטיים ואף אחד לא יתייחס אלינו ברצינות".

רוטגן גם הזהיר כי גרמניה עלולה להפוך להיות תלויה ברוסיה לאחר השלמתו של צינור הגז "נורד סטרים 2" הנמשך לאורך 125 ק"מ ונמצא בבעלות ענקית הגז הרוסית "גזפרום". "אם נהפוך להיות תלויים ברוסיה, זה יעודד את פוטין להתעלם מהמחאות של המערב על פרשת נבאלני וממתקפות אחרות על יריביו הפוליטים", אמר רוטגן, שהוזכר כאחד המועמדים לרשת את הקנצלרית אנגלה מרקל בשנה הבאה.

כזכור, מוקדם יותר אמרה מרקל כי "מר נבאלני היה קורבן לניסיון רצח והעולם יבקש תשובות מרוסיה. תהיה תגובה משותפת והולמת של האיחוד האירופי ונאט"ו. ההרעלה של מר נבאלני היא מתקפה על הערכים הבסיסיים והזכויות הבסיסיות שאנו מחויבים להן", אמרה מרקל.

הקרמלין דחה את האבחנה של בית החולים הגרמני ואמר כי "לא ראה את הנתונים על מצבו של נבאלני".