צוקרברג מתכונן לבחירות בארה"ב

פייסבוק לא תקבל מודעות פוליטיות, תסיר פוסטים שקריים ותפנה לאתרים אמינים לתוצאות אמת.

ניסן צור , י"ד באלול תש"פ

פייסבוק
פייסבוק
צילום: ISTOCK

בעקבות החשש מהפצת פייק ניוז לקראת הבחירות לנשיאות ארה"ב בחודש נובמבר הקרוב, ראשי פייסבוק הודיעו על נקיטת שורת צעדים חדשים שיסייעו לרשת החברתית לשמור על טוהר הבחירות.

מנכ"ל פייסבוק מארק צוקרברג הודיע ​​כי החברה לא תקבל מודעות פוליטיות חדשות בשבוע האחרון של מערכת הבחירות, וכן תסיר פוסטים הכוללים חדשות שקריות כמו לדוגמא כאלו הטוענים כי אנשים יידבקו בנגיף הקורונה במידה וישתתפו בהצבעה.

פייסבוק תסמן פוסטים שיכללו מידע מוטעה אודות הבחירות וההצבעה, ובנוסף גם תפנה אנשים לעמוד תוצאות הבחירות של סכונות הידיעות רויטרס אם המועמדים יכריזו על ניצחון לפני פרסום התוצאות הסופיות והרשמיות.

לדברי צוקרברג, פייסבוק תמשיך לאפשר לקמפיינים של שני המועמדים להציג מודעות שנרכשו לפני השבוע האחרון, ומודעות אלו עדיין יכולות להופיע עד יום הבחירות עצמו.

צוקרברג לא רמז לכך שפייסבוק מתכוונת לשנות את מדיניותה ולא לאפשר לפוליטיקאים לפרסם מידע שקרי במודעות שלה. "חשוב שהקמפיינים יוכלו לרוץ במהלך ההצבעה, ואני בדרך כלל מאמין שהתרופה הטובה ביותר לדיבור רע היא דיבור רב יותר, אבל בימים האחרונים של הבחירות לא יכול להיות מספיק זמן להתמודד עם טענות חדשות", כתב צוקרברג.

ראשי פייסבוק אמרו כי המגבלות הזמניות של פייסבוק על פרסום פוליטי יוסרו לאחר יום הבחירות. צוקרברג אמר כי בעקבות הבחירות פייסבוק תציב סימני אזהרה ליד כל פוסט של מועמדים או קמפיינים המנסים לקבוע את נצחונם לפני שהתוצאות הרשמיות יהיו זמינות.

הצעות והערות ניתן לשלוח לדואר אלקטרוני: computers@inn.co.il